АІ в бізнесі

Звіт Gartner: чотири найкращих технології для ефективного маркетингу

Gartner, Аналитика в реальном времени, Атрибуція, Блокчейн, Диалоговый маркетинг

Компанія Gartner опублікувала прогноз для маркетологів: на думку експертів, існує чотири ключові технології, які зможуть зробити маркетингову стратегію фірм більш виграшною. Це штучний інтелект, платформи даних про клієнтів (CDP-платформи), блокчейн і аналітика в реальному часі.

Всього в поточному звіті за попередній квартал 2019 року описано 82 маркетингових технології, об’єднаних чотирма зазначеними категоріями. Саме ці категорії найбільш ефективно трансформують ринкове середовище і, в кінцевому підсумку, сприяють підвищенню продажів і напрацюванню унікального досвіду взаємодії з клієнтами.

Маркетинг подій і аналіз рекламних показників в реальному часі вплинуть на маркетингову діяльність в найближчі п’ять років, підкреслює Майк Макгуайр (Mike McGuire), маркетинговий аналітик Gartner.

Платформи даних клієнтів (CDP або Customer Data Platform)
Очікування фахівців щодо CDP рекордно високі. Однак використання технології на практиці відрізняється від заявлених можливостей. Приблизно половина з корпоративних маркетологів, опитаних Gartner і використовуючих СDP стверджують, що різноманіття клієнтів ускладнює аналіз даних. Необхідні чіткі розмежування в роботі з різними клієнтами, атрибуція рекламних кампаній, персоналізація веб-сайту клієнта і постійна аналітика.

Штучний інтелект (AI) в маркетингу
AI в маркетингу швидко дійшов до піку завищених очікувань. Аналітики відзначають, що штучний інтелект як і раніше є «модним» словом, використовуваним для опису безлічі опцій, в тому числі для розширеного функціоналу, наданого маркетинговими агентствами – від автоматичної маркування контенту до персоналізації в реальному часі. Незважаючи на це, в найближчі 20 років ШІ викличе глобальні зміни в екосистемі маркетингових технологій.

Блокчейн в рекламі
Блокчейн в рекламі – перспективний напрямок. І все ж перш, ніж його застосовувати, компаніям доведеться виправити всі недоліки у масштабованості та продуктивності. Десятки компаній вже запустили експериментальні блокчейн-платформи для реклами, але жодна з них не змогла продемонструвати активну життєздатність. У Gartner відзначають, що, незважаючи на скептицизм, технологія набирає обертів завдяки підтримці з боку таких організацій, як Бюро інтерактивної реклами (IAB) і таких «монстрів» технологічної галузі, як IBM, Comcast і Amazon.

Аналітика в реальному часі
Провідні бренди в сфері подорожей і готельного бізнесу, фінансових послуг та страхування застосовують поведінкову аналітику і автоматизацію, щоб сформувати унікальну торгову пропозицію (УТП) для кожного клієнта. Сьогодні більшість випадків аналітики в реальному часі стосуються попиту, просування, продажу та обслуговування. Зараз, за ​​даними Gartner, тільки 44% респондентів використовують прогнозне моделювання або детальне тестування для визначення того, чи ефективна їхня стратегія. Основна рекомендація фахівців: прагнути до широкого використання сучасних технологій для збору даних про клієнтів і аналізу інформації. Перспективними маркетинговими інструментами, які тільки розвиваються, але вже показують свою значущість, аналітики назвали діалоговий маркетинг і мультитач-атрибуцію (мультиканальне атрибутивне моделювання).