Аналітика

Збільшення масштабу впроваджень AI у бізнес принесе 2,9 трильйони доларів ділової цінності

Три чверті організацій із різних країн світу, опитаних Gartner, повідомили, що збільшили інвестиції у технології обслуговування клієнтів і посилення окремих бізнес-процесів на базі AI ще у 2018 році. Розумна аналітика поведінкової й фінансової орієнтації клієнтів продовжує залишатися одним із найбільш затребуваних технологічних інструментів для інвестицій, причому 52% організацій мають намір збільшити відповідне фінансування у 2020 році. Особливі ставки робляться на аналіз потреб споживачів і цифровий маркетинг.

Дані Gartner були отримані від 244 респондентів із семи країн Північної Америки, Західної Європи, Азіатсько-Тихоокеанського регіону, а також окремо з Австралії та Нової Зеландії в широкому спектрі галузей. Метою дослідження стало виявлення пріоритетів серед інтелектуальних бізнес-рішень, які отримують найбільші інвестиції.

Згідно з опитуванням, пріоритетами в поточному році, зокрема, є автоматизоване збільшення швидкості запуску продуктів і послуг (45%), інтелектуальне поширення і персоналізація продуктів та послуг (45%), приорітизація інвестиційних вливань в інноваційні проекти (44%) та автоматизація всіх можливих процесів, пов’язаних із контактуванням з клієнтами та здійсненням реалізації їх інтересів (44%).

Крім того, три головних нових технології, які, як очікується, вплинуть на найпрогресивніші бізнес-проекти протягом наступних кількох років, включають у себе штучний інтелект (53%), віртуальних помічників і чат-ботів (39%), а також розумну аналітику для можливості прогнозування рішень ефективної взаємодії з потенційними бізнес-партнерами в різних галузях (37%).

Особливу цінність на думку експертів у ключі питання в 2021 році отримає так званий розширений (універсальний) штучний інтелект. Збільшення масштабу його впроваджень у бізнес принесе 2,9 трильйона доларів ділової цінності та 6,2 мільярда годин продуктивності праці у світі. По мірі розвитку AI об’єднані здатності людини й машинного навчання будуть приносити найбільшу користь підприємствам, сприяючи їхньому розвитку, фінансовому зростанню та конкурентоспроможності, вважають у Gartner.

Розширені інтелектуальні можливості зменшують кількість помилок, забезпечуючи зручність і персоналізацію бізнес-процесів і обслуговування клієнтів у масштабі, демократизуючи те, що раніше було недоступне широкій аудиторії користувачів. Мета полягає у тому, щоб підвищити ефективність автоматизації, доповнюючи її людським підходом і здоровим глуздом, з огляду на ризики й максимально зводячи до нуля неправильність прийнятих рішень.

В цілому ж, згідно з дослідженням Gartner, число підприємств по всьому світові, які впроваджують штучний інтелект, зросла на 270%(!) За останні чотири роки й потроїлася у минулому році: у 2015 році лише 10% респондентів-представників бізнесу повідомили про те, що застосовують або планують застосовувати AI у тих або інших цілях, а вже у 2019-му їх кількість склала майже 40%.

Таке зростання попиту на інтелектуальні технології обґрунтовують не лише їх унікальними можливостями для бізнесу, а й розумінням підприємств того факту, що відмова від інновацій веде до падіння їх конкурентоспроможності на ринку незалежно від роду діяльності та послуг, що вони пропонують. Цікаво й те, що стрибок у масштабуванні штучного інтелекту в рамках бізнесу відбувся незважаючи на те, що всі ці роки організаціям доводиться долати вельми гостру проблему нестачі кваліфікованих кадрів.

До слова, у бракуванні надважливих навичок і знань у фахівців у сфері роботи з впровадження та обслуговування технологій більшість керівників бачать і загрозу для себе, і ризики для громадськості та бізнесу в цілому. Тут, на думку експертів, потрібно навчитися креативити: аби випереджати конкурентів за відсутності кадрів, необхідно навчати вже наявних співробітників, інвестуючи у кращі програми підвищення кваліфікації для майбутньої роботи в галузі статистики та управління даними.