АІ в бізнесі

Як штучний інтелект змінює музичну індустрію

Как искусственный интеллект меняет музыкальную индустрию

Стереотип про те, що штучний інтелект застосовують тільки для фундаментальних технічних завдань, можна сміливо спростувати. Згідно зі звітом консалтингової компанії McKinsey, 70% фірм, незалежно від напрямку їх діяльності, будуть використовувати хоча б одну інтелектуальну технологію до 2030 року. У тому ж звіті стверджується, що штучний інтелект забезпечить США зростання економічної активності, яка до 2030 року спричинить приріст національного прибутку у розмірі 13 трильйонів доларів (цей показник еквівалентний зростанню ВВП країни на 16%).

У музичному бізнесі потенціал ШІ величезний. У даний час застосування інтелектуальних технологій художниками, звукорежисерами, фахівцями цифрового маркетингу відомих світових лейблів – це, скоріше, необхідність, ніж інновація. Споживач кінцевого продукту, у даному випадку, музики, звикає до якісного звуку, і тому використання сучасних методів обробки голосу світовими лейблами неминуче.

Компанії, які використовують можливості AI в сфері Artists and repertoire (A&R)

Google
Актуальним поки залишається питання, чи допоможе штучний інтелект музиканту або сам навчиться писати музику? Провідні технологічні і звукозаписні уючі компанії вже почали інвестувати у майбутнє музики, створеної машиною. Наприклад, корпорація Google продемонструвала свою глибоку зацікавленість у мистецтві, розробивши Magenta. Це проект з відкритим вихідним кодом, за допомогою якого програмісти і розробники ПЗ можуть створювати свої власні унікальні продукти. Одним з таких продуктів є предиктор нот – пристрій, що модулює звукові ряди, тобто, здатний складати музику.

Sony
Компанія створила систему штучного інтелекту під назвою FlowMachine. Ця система у 2016 році склала пісню, відеоролик до якої набрав більше двох мільйонів переглядів на YouTube. FlowMachine вміє аналізувати базу даних пісень і здатна дотримуватися певного музичного стилю, створюючи закінчені композиції.

За оцінками Міжнародної федерації фонографічної індустрії (IFPI), звукозаписні компанії щорічно інвестують 4,5 млрд. дол. у маркетинг, орієнтований на сферу A&R (Artists and repertoire). Ця цифра становить 26% від сукупного доходу галузі. Для того, щоб зробити музиканта відомим, лейбли вкладають у нього від 500 000 до 2 млн. доларів. Ось чому технології штучного інтелекту так важливі для музичної індустрії. Для ефективної діяльності та пошуку талантів звукозаписуючім гігантам щорічно доводиться прослуховувати і аналізувати мільярди композицій. З цим завданням також може впоратися система ШІ. Крім того, у зв’язку зі збільшенням користувачів, що застосовують потокове мовлення, потреба у технології з обробки цього потоку даних продовжує залишатися актуальною.

Spotify
Інтернет-платформа потокового аудіо Spotify вклала великі кошти у машинне навчання і такі фірмові продукти, як Discovery Weekly – плейлист, який формується щотижня з урахуванням побажань користувача. В цілому сервіс Spotify робить ставку на те, щоб стати ще «розумнішим» і комфортнішим для користувача. Наприклад, керівництво інтернет-платформи придбало компанію Echo Nest за 100 млн.дол. і AI-сервіс Niland, який оптимізує результати пошуку і видає рекомендації з вибору музичних композицій. Кінцева мета одна: допомогти клієнту знайти кращу музику. За заявою власників компанії, кожен день у трек-листи потрапляє 20 тисяч нових пісень, що становить 7 млн ​​записів на рік.

Warner Music Group
У березні 2018 року Warner Music Group придбала Sodatone, технічний стартап з Торонто, який об’єднує соціальні, потокові і гастрольні дані з метою виявлення перспективних артистів.

Apple
Корпорація також вкладає величезні кошти у музичну індустрію, про що свідчить придбання Asaii – стартапа, який спеціалізується на аналізі музичних творів, пошуку талановитих музикантів по всьому світу.

Багато з розроблених додатків все ще потребують контролю з боку людини, і тому навряд чи зможуть замінити фахівців творчих професій у найближчі роки. Але на даний момент можна виділити такі пріоритетні напрямки, яким слідує штучний інтелект у музиці:

  • створення музичних творів за допомогою методів машинного навчання;
  • персоналізований маркетинг для меломанів;
  • пошук талановитих музикантів по всьому світу.

Крім цього, системи ШІ активно використовуються для міксування композицій, синтезування мови або написання простих мелодій для реклами і мультфільмів.