АІ в бізнесі

Як штучний інтелект змінює маркетинг

Artificial General Knowledge, Artificial Narrow Knowledge, Human-made superintelligence

Компанія Gartner прогнозує, що штучний інтелект створить 2,3 мільйона робочих місць в 2020 році, але усуне 1,8 мільйона робочих місць в застарілих професіях. В даний час існує три види ШІ:

  1. Artificial Narrow Knowledge (ANI, вузькоспрямований ШІ), застосовується для виконання суворо визначених завдань.
  2. Artificial General Knowledge (AGI, загальний штучний інтелект), використовується для роботи «на одному рівні з людиною».
  3. Human-made superintelligence (ASI, суперінтелект). За визначенням ASI розумніший за людину і здатний швидше вирішувати складні завдання.

Штучний інтелект має великий вплив на маркетинг і цифрову рекламу. У найближчі 5-10 років маркетологи будуть працювати з такими «розумними» інструментами і процесами:

  • чат-боти;
  • семантичний пошук;
  • організація контенту;
  • таргетування реклами;
  • прогнозної маркетинг;
  • голосовий пошук;
  • правильна цільова аудиторія;
  • А/В-тестування;
  • нарощування лидов;
  • розвиток інтернету.

Чат-боти
Системні комп’ютерні програми, створені для спілкування з споживачами в онлайн-режимі. Вбудовуються в сайти або в сторінки в соціальних мережах. Підвищують залученість клієнтів, надаючи відповіді на найпоширеніші питання в режимі 24/7, здатні комунікувати з декількома клієнтами одночасно.

Семантичний пошук
Допомагає користувачам швидше знаходити відповіді на питання, що цікавлять. При такому пошуку розумна система розпізнає намір клієнта, а також контекстне значення запиту. Враховуються такі чинники: історія пошуку користувача, час року, збіги, синоніми пошукових запитів, час пошуку. Щоб оптимізувати сайт для семантичного пошуку потрібно використовувати семантичну розмітку для швидкої індексації контенту; ключові слова і LSI-копірайтинг (приховане семантичне індексування).

Організація контенту
У 2016 році була створена система Wordsmith, генеруюча 1,5 млрд одиниць контенту на рік. Система трансформувала інформацію в зв’язну історію, і зараз використовується для створення фінансових звітів для преси. За даними Gartner, в найближчі роки 20% контенту компанії буде створюватися машинами. ШІ може продукувати 2000 повідомлень в секунду. Організація контенту зумовлює впорядкування деталей тексту певної тематики, хороший приклад сайт компанії Amazon. Він рекомендує користувачам товари, виходячи з переглянутих або купленими раніше.

Таргетування реклами
Важливо для просування бренду. ШІ вміє розробляти і просувати рекламу онлайн, а також створювати (або покращувати) рекламні матеріали в залежності від вибору або неприйняття користувачів.

Прогнозуючий маркетинг
Прогнозуюча аналітика – це застосування інтелектуального аналізу інформації, машинного навчання для аналізу історичних даних з метою прогнозування майбутніх рекламних моделей. Вона передбачає вибір цільової аудиторії.

Голосовий пошук
До кінця 2020 року 50% всіх пошукових запитів будуть виконуватися голосом. Маркетологам потрібно створювати сайти, які дають прямі відповіді на питання.

Правильна цільова аудиторія
Орієнтація на відповідну аудиторію вкрай важлива для інтернет-сервісу. Аналітика Google, заснована на штучному інтелекті, розділяє аудиторію на області, демографічні дані, наприклад, вік, стать, освіта, навчання, дохід, професія, а також на психографічні дані, наприклад, обрані товари, ставлення і т. д.

А/В тестування
Стратегія онлайн-маркетингу, яка протиставляє дві версії веб-сайтів, щоб визначити, який з них більше подобається споживачам.

Нарощування лідів
Метод ранжування потенційних клієнтів, заснований на поведінці, пов’язаній з їх наданням переваги послуг або товарів, а також з поточним місцем розташування в купівельному циклі.

Розвиток інтернету
Для створення веб-сайтів в найближчі десятиліття буде потрібно набагато менше зусиль. Наприклад, такий додаток як Grid використовує нейросеть Molly для створення веб-сайту за лічені хвилини на основі елементів інформації, пропонованих користувачем (зображення, макет веб-сторінки, текст, заклики до дії і т.д).