Розумне місто

Як Big Data змінюють сферу телекомунікацій

Как Big Data меняют сферу телекоммуникаций

Цифрова трансформація радикально змінила індустрію телекомунікацій. Найбільше вона торкнулася процеса створення, постачання та споживання контенту. Як наслідок – з’явилася послуга OTT (Over the Top). Це метод передачі даних, при якому відеосигнал йде від провайдера до користувача по мережі передачі даних, при цьому відсутній прямий контакт з оператором зв’язку. При класичному способі IPTV контент передається користувачеві тільки через мережу, керовану безпосередньо оператором.

Традиційне телебачення в даний час відійшло на другий план: 65% споживачів платять за кабельне або супутникове телебачення, при цьому 69% з них користуються послугами потокового мовлення OTT – ці показники на 10% вище в порівнянні з 2009 роком. Споживача можна зрозуміти: ОТТ забезпечує послугу кращої якості за більш доступною ціною, так званий «контент на вимогу».

Він дозволяє користувачам переглядати всі, що вони хочуть, в будь-який час і в будь-якому місці на самих різних пристроях. І чим більше постачальників даних є на ринку, тим вище між ними конкуренція. І тут на допомогу приходить технологія big data. При правильному застосуванні її можна використовувати не тільки для забезпечення взаємодії з користувачем, але і для того, щоб провайдери могли автоматизувати і оптимізувати надання своїх послуг. Механізми машинного навчання дозволяють зіставляти бажаний контент з тим, що є – від відео на YouTube до нових серій популярного серіалу.

Персоналізація захоплює і рекламу: компанії-постачальники телекомунікаційних послуг орієнтуються на цільову аудиторію, використовуючи технологію штучного інтелекту. Наприклад, платформа Hulu (веб-сервіс потокового мовлення) майже повністю управляється AI.

За оцінками компанії Netflix, використання технології штучного інтелекту для автоматизації робочих процесів і скорочення відтоку клієнтів економить компанії 1 мільярд доларів на рік. Збір і аналіз даних не менш важливі. Наприклад, в 2007 році Netflix адаптувала інтерфейс до потреб глядачів. З тих пір кількість користувачів почала зростати гігантськими темпами.

Цифровий простір перенасичений контентом, можливостями і опціями, тому у споживачів з’являються особливі очікування. Якщо постачальник контенту має намір утримувати і збільшувати аудиторію, необхідно відповідати вимогам глядачів. Саме цей фактор спонукав Netflix співпрацювати з Comcast і Verizon, щоб забезпечити безперебійну потокову передачу свого контенту. Ще одна вимога – гнучкість і мобільність. Вони потрібні для того, щоб аудиторія могла споживати контент з різних пристроїв. Ось чому телекомунікаційні компанії зобов’язані впроваджувати інновації як частина сучасної бізнес-моделі і підтримувати тісний зв’язок зі своєю аудиторією.

Третій аспект успіху – створення фірмового контенту і нового формату подачі даних. Саме з цієї причини користувачам все частіше пропонують на вибір кілька типів підписок, наприклад, «стандарт», «преміум» та інше. Популярним способом утримання аудиторії є гейміфікація: наявність захоплюючих функцій на платформах ОТТ, динамічна реклама і т.д.

Великі дані в сфері телекомунікацій здійснили істотний вплив і на рекламу в контексті цифрового телебачення. ТV тепер теж орієнтується на конкретного глядача. Точний таргетинг зменшує витрати на рекламу, дає брендам повну картину відгуку аудиторії (впізнаваність, підвищення лояльності і т.д.).

Згідно з прогнозами, у 2020 році вкладення в сектор адресного телебачення сягнуть суми 4,7 млрд. дол. Навіть такі компанії, як Vizio або Samsung в даний час впроваджують технології для підтримки адресних рекламних сервісів на смарт-телевізорах і підключених пристроях.