Аналітика

Великі можливості для малого бізнесу

Згідно даним Gartner, кількість підприємств у світі, що впроваджують AI, зросла на 270%(!) за останні 4 роки й потроїлася у минулому році. Так, ще у 2015 році впровадження AI було більш рідкісною практикою – лише 10% респондентів повідомили, що застосовували технології штучного інтелекту або тільки планували зробити це найближчим часом. До 2019 року ця цифра зросла до 37%.

На думку експертів Gartner, таке зростання попиту на інновації обґрунтоване навіть не стільки їх популярністю та масштабуванням за рахунок унікальних бізнес-опцій, скільки усвідомленням багатьох компаній того факту, що без них залишатися конкурентоспроможними просто неможливо. Особливе значення інтеграція AI і ML має для малих підприємств – же в самому найближчому майбутньому без них на ринку не вижити, переконані автори дослідження.

Кращі AI-рішення для малого бізнесу

  •  Прості чат-боти
    Коли справа доходить до спілкування з клієнтами, співробітниками або іншими зацікавленими сторонами, AI і ML часто відіграють життєво важливу роль. Прикладом цьому служать чат-боти, які в основному пов’язані з тими діалоговими вікнами, які націлені на вирішення всіх можливих питань у режимі реального часу. Сьогодні дана технологія, мабуть, є найбільш ефективною на практиці й уже показала свою надійність. Чат-боти не потребують втручання людини та працюють цілодобово, здатні відповісти як на найпростіші запити, так і на складні, й не мають емоційного та соціального контексту у спілкуванні з людьми. Їх також часто використовують у відділі кадрів, де співробітникам рекомендується реєструвати свої відгуки анонімно. При правильному налаштуванні, реалізації та застосуванні чат-ботів будь-яка компанія гарантовано отримає якісний зворотний зв’язок від споживача та зможе краще керувати багатьма процесами завдяки розумінню загальної обстановки на ринку.
  • Ефективні CRM/ERP
    CRM/ERP – на сьогоднішній день кращі інструменти на основі AI для управління взаєминами з клієнтами (CRM) і планування ресурсів підприємства (ERP). Відповідне програмне забезпечення може бути досить обмеженим, а може бути і більш ніж всеосяжним з точки зору поставлених завдань, а тому кожна компанія вирішує для себе, для яких цілей і якої «потужності» їй потрібні подібні технології. Беручи до уваги величезні й диференційовані типи інформації, яка щодня випускається бізнесом, людині може бути важко отримати кореляцію з даних і зробити правильний аналіз або прогноз з метою вирішення тієї чи іншої проблеми. Технології ERP/CRM на основі AI можуть зробити це за лічені хвилини, дати бізнесу цінну інформацію та допомогти у прийнятті рішень. Наприклад, AI може збирати дані про клієнтів із різних точок дотику й комбінувати їх із CRM для отримання значимої інформації.
  •  Незмінні AI і ML в HR
    AI і ML в HR навіть у найпростішій своїй модифікації здатні взяти на себе всю рутинну та повсякденну роботу, а це означає, що працівники можуть зосередитися на продуктивній роботі. Це важливо, адже ресурси, що витрачаються на такі процеси, як, наприклад, нескінченне ведення обліку та адміністрування заробітних плат, не є тією надихаючою частиною роботи HR-співробітників, яка стимулює їх до розвитку та підвищення працездатності. Крім того, з огляду на брак кваліфікованої робочої сили, з якою стикається кожен малий бізнес, автоматизація деяких життєво важливих аспектів роботи може допомогти подолати й відповідний дефіцит. Це також може зробити бізнес більш ефективним, оскільки з меншою кількістю співробітників, яких немає можливості навчати, як не парадоксально, можна встигнути зробити набагато більше.
  •  Доступний RPA у фінансах
    Для малого бізнесу доцільно розпочати з автоматизації лише деяких видів діяльності у даній сфері, вважають експерти. При цьому, близько третини можливостей в області фінансів можна використовувати за допомогою базових технологій автоматизації завдань, таких як автоматизація окремих процесів (RPA). RPA являє собою клас програмного забезпечення загального призначення, що часто називають «програмною робототехнікою», і його не слід плутати з фізичними роботами. RPA і додаткові технології, такі як управління бізнес-процесами та інструменти оптичного розпізнавання символів, успішно застосовуються у багатьох сферах діяльності в області фінансів.

Слід зазначити, що всі перераховані вище технології необов’язково повинні від початку базуватися на складному й дороговартісному програмному забезпеченні, що зазвичай є незаперечною умовою для великих компаній, які мають для цього необхідні ресурси та інфраструктуру. Для малих підприємств стануть хорошим початком і прості, але перевірені на практиці рішення, що не потребують витратного супроводу та підтримки.

Малий бізнес, що стартує з базових і доступних опцій, може посилювати свої можливості поетапно, підключаючи автоматизацію там, де вона необхідна в першу чергу. Головне, просуваючись далі, – скласти список рішень, які варто було б реалізувати, у пріоритетному порядку. Нарешті, у будь-якого бізнесу має бути чітка «дорожня карта» про те, як зробити так, щоб усі ризики були зведені до мінімуму.

У будь-якому випадку, використання AI або ML – це вже саме по собі бізнес-рішення, яке компанія повинна усвідомлено прийняти лише після оцінки всіх витрат і потенційних вигод. Однак, як би там не було, немає абсолютно ніяких сумнівів у тому, що технології можуть зробити звичні процеси кращими, простішими, швидшими й ефективнішими.

Everest спеціалізується на широкому спектрі рішень для малого та середнього бізнесу, допомагає швидко та якісно пройти шлях цифрової трансформації. Ви власник малого бізнесу? Звертайтесь до наших спеціалістів за детальною консультацією для трансформації вашого підприємства.