АІ в бізнесі

Вантажні авіаперевезення у 2020 році: криза, що посилюється коронавірусом

Інформаційний ресурс Supply Chain Digital вивчив вплив технологій на сектор логістики, зокрема, поточний стан авіаперевезень. Ефект, який здійснюють смарт-технології на всі галузі промисловості в світі, не можна недооцінювати. Вплив ШІ змінив методи роботи компаній, особливо вплинувши на авіаційний напрямок логістики. За даними Міжнародної асоціації повітряного транспорту (IATA), попит на повітряне транспортування вантажів в останні півтора року знизився. Дослідження показали, що у 2019 році попит впав на 3,3% в порівнянні з 2018 роком, а виробнича потужність, навпаки, збільшилася на 2,1%. Це перший період зниження обсягів вантажоперевезень з 2012 року і найгірший показник з 2009 року (в той час на цифри сильно вплинула світова фінансова криза).

Однак, результати, показані IATA, різко контрастують з аналізом McKinsey & Company за 2018 рік, в якому передбачалося, що обсяги авіаперевезень будуть збільшуватися щороку на 3% (до 2025 року, а можливо і до 2030 року). Найбільш популярними залишаються наземні перевезення вантажів, однак найшвидшими є саме авіаперевезення. І хоча останні називають більш дорогими, навіть в умовах скорочення попиту, виробництво швидкопсувних продуктів, хімікатів і цінних вантажів повинно стимулювати логістику повітрям, підкреслюють експерти.

Через широкое впровадження технологій традиційні експедитори авіаперевезень знаходяться під великим тиском, ніж коли-небудь.Такий вплив на галузь створюють три фактори ззовні:

  • фахівці з цифрових рішень для пересилання, які надають платформи для одного або двох елементів ланцюжка поставок;
  • експедитори, які використовують цифрові технології і пропонують широкий спектр транспортних послуг при низьких витратах,
  • оператори зв’язку, які створюють і покращують цифрові канали для якісного обслуговування клієнтів.

Аманда Кінг (Amanda King), віце-президент і генеральний директор з апаратного забезпечення Honeywell Connected Enterprise, вважає, що індустрія авіаперевезень знаходиться на межі величезних цифрових змін, головним чином через зміни в поведінці споживачів і постачальників. Клієнти очікують, що компанії, які займаються вантажними авіаперевезеннями, будуть доставляти посилки швидше і з більшою точністю, зберігаючи при цьому витрати на конкурентному мінімумі. Технології трансформують експедирування вантажів декількома способами, наприклад, робототехнікою, автоматизованими системами, доповненою реальністю, дронами, великими даними і т.д.

Логістичній галузі, на думку експертів, ще доведеться надолужити згаяне у порівнянні з іншими напрямками промисловості. Останній великий визначний стрибок стався у логістиці у середині 20-го століття з появою стандартизованого морського контейнера, і з тих пір багато процесів у галузі залишаються неефективними, традиційні LSP намагаються впроваджувати інновації, але у них не завжди це виходить. 

Вантажовідправники, як і їхні клієнти, в значній мірі залежать від електронної пошти, телефонних дзвінків та електронних таблиць Excel для виконання процесів закупівель. За оцінками, в даний час менше 10% логістичної галузі використовує електронні закупівлі, і тільки 1% світового обсягу вантажоперевезень відбувається у цифровому форматі.

Завдяки впровадженню E-AWB (електронна авіанакладна) індустрія логістики значно підвищила ефективність. Усунення необхідності в паперовій документації показало свою перевагу в оптимізації процесу обробки вантажних авіаперевезень. На додаток до цього, E-AWB дозволяє авіакомпанії надавати деяким експедиторам інформацію в електронному вигляді до моменту доставки, а значить, вони можуть бронювати свої вантажі за допомогою смартфона прямо на складі перевізника без необхідності стояти в черзі на стійці реєстрації. Цей процес забезпечує максимально ефективну обробку вантажних перевезень, економлячи час і гроші.

Зараз IATA не має ілюзій з приводу майбутнього авіаперевезень. Ситуацію погіршує епідемія коронавируса COVID-19. З урахуванням всіх введених обмежень вона, безумовно, буде гальмувати економічне зростання і, ймовірно, 2020 рік стане ще одним складним роком для вантажних авіаперевезень.