Розумне місто

В Осло максимально скоротилася кількість ДТП

Норвегія плавно переходить від статусу країни з низьким показником ДТП до повної відсутності аварійних подій на дорогах. За даними Державного дорожнього управління Норвегії, в 2019 році в результаті ДТП в Осло загинув один водій в порівнянні з п’ятьма в 2018 році. Жоден дорослий пішохід, дитина або велосипедист протягом минулого року не постраждав.

За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, в 2016 році в результаті дорожньо-транспортних пригод в світі загинуло 1,35 мільйона чоловік. Серед загиблих, в основному, були діти і люди молодого віку. За всіма наявними показниками Норвегія стала рекордсменом дорожньої безпеки серед країн світу. У період з 2000 по 2018 рік кількість загиблих на дорогах скоротилася на 68% в порівнянні з попередніми десятиліттями.

Така ситуація не випадкова. Вона – результат стратегії «vision zero», яка була запущена в 2001 році. Ініціатива спрямована на зменшення кількості аварій, які призводять до серйозних травм або летальних випадків. Vision zero рекомендує зменшувати середню швидкість руху дорогами Осло і збільшувати кількість опцій безпеки в автомобілях. Мер міста Раймонд Йохансен (Raymond Johansen) повідомив, що в основі транспортної політики Осло лежить безпека. Чиновник також заявив, що великі інвестиції в громадський транспорт, наявність великої кількості велосипедних доріжок, а також обмеження швидкості при пересуванні на міських дорогах є методами досягнення головної мети – високого рівня комфорту для всіх, хто користується міськими та приміськими маршрутами.

На думку Йохансена, водії «повинні бути гостями» міста. Саме з цієї причини був знижений поріг допустимої швидкості руху, скорочена чисельність зон паркування в центрі міста, а також збільшено кількість «лежачих поліцейських». Деякі вулиці Осло повністю перекриті і рух по ним неможливий в будь-який час доби, а навколо шкіл створені зони, вільні від транспорту. Згідно з місцевою статистикою, жителі міста користуються громадським транспортом частіше, ніж особистими авто. За останні десять років число поїздок на громадському транспорті збільшилася на 63% (з 228 млн до 371 млн поїздок). Зростання обумовлене довгостроковими інвестиціями в інфраструктуру міста.

В даний час в Осло в якості громадського транспорту на деяких маршрутах тестуються автономні автомобілі. Однак для навколишнього середовища вигідно те, що пішоходів і велосипедистів в норвезькій столиці набагато більше, ніж автомобілістів.