Освіта

У Джорджії школярів навчають кодуванню, використовуючи блоки SAM Labs

У середній школі ET Booth, розташованій у штаті Джорджія, застосовують унікальний метод навчання дітей програмуванню. Вчителі використовують набори для кодування, звані SAM Labs. Вони пов’язані з додатком SAM Space. Такі комплекти доступні для використання в школах по всьому штату. Блоки мають цілком конкретне призначення – пересуваючи і поєднуючи їх в різних комбінаціях за допомогою команд учні можуть зрозуміти принцип кодування.

Складові наборів є аналогами відомого конструктора Lego, їх можна комбінувати безліч разів, в них присутні з’єднувальні елементи і шестерні. Блоки мають різні розміри для більш зручної компонування, вони підключаються до планшета або ПК бездротовим способом, додаток фіксує блоки і починає відображати їх копію на екрані. У тому ж додатку кожному блоку присвоюється характеристика або дія.

Розробником програми SAM Space, як і комплектів для вивчення програмування SAM Labs, є викладач ET Booth Даніел Денека (Daniele Deneka). Він запустив проект в кінці минулого навчального року, і ініціатива виявилася успішною. Важливий навик для процесу програмування – це вміння правильно поводитися з програмним забезпеченням. У період вивчення основ кодингу деякі учні губляться, тому що не мають можливості наочно ознайомитися з принципами програмування, представити їх, заявляє Денека.

Практичні заняття з застосуванням блоків дають дитині змогу займатися тим, що їй дійсно цікаво. Паралельно використовуючи додаток, дитина стежить за візуальними підказками. Вона налаштовує обладнання і створює серію команд для виконання завдань. У процесі навчання школярі отримують базові поняття блок-схеми, входу, виходу, і загальних правил кодування.

Найближчим часом викладачі планують протестувати інший, більш просунутий комплект SAM Labs – в якому використовується блочне програмування, а не зіставляються зображення команд. Очікується, що працюючи з такими наборами школярі швидше підготуються до текстового програмування. Діти активно включаються в процес вивчення і розробки нових корисних рішень. Наприклад, в минулому році учні шостого класу представили проект «розумного» автомобіля, який сповіщав би водія про наближення інших машини в умовах поганої видимості (туман, дощ, снігопад і т.д.).

Щоб зробити заняття більш цікавими для підлітків, викладачі інформатики співпрацюють з викладачами інших предметів. Вони дізнаються, які теми зараз вивчають різні класи з математики, природознавства, фізики та інших предметів. При такому підході до навчання у дитини не виникає труднощів з освоєнням нових понять, оскільки всі завдання так чи інакше пов’язані між собою. За словами розробників, набори SAM Labs не просто навчають базовим навичкам кодування, але також є інструментом вирішення логічних завдань, допомагають дітям ставати більш кмітливими і ерудованими.