АІ в бізнесі

Штучний інтелект Lil Miquela – нове обличчя інфлюенс-маркетингу

Фото: theverge.com

Роботи замінюють людей на робочих місцях – цим фактом вже нікого не здивувати, особливо якщо мова йде про виробництво, машинобудування, логістику та перевезення. Але для бізнесменів і блогерів, які отримують прибуток від продажів і реклами в соціальній мережі Instagram, конкуренція у вигляді робота – явище нове і незвичайне.

Дітище робототехнічного стартапу Brud з Каліфорнії – модель Ліл Мікела – один з найбільш впливових персонажів в соціальних мережах на сьогоднішній день. Основна аудиторія віртуальної моделі це користувачі Instagram. Крім милою зовнішності, у моделі є ще кілька амплуа: музикант та інфлюенсер (лідер думок). Згідно зі звітом маркетингової платформи CreatorIQ, у Lil Miquela більше 1,8 мільйона підписників. Аналітика аккаунта показала, що коефіцієнт впливу Мікели на аудиторію становить 2,54%, що відповідає середньому показнику людини-блогера. Под взаємодією з AI-інфлюенсером аналітики мають на увазі коментарі, лайки, публікації із згадкою ніку Мікели і т.д.

Аудиторія Lil Miquela в основному жіноча (73%), при цьому 58% підписників мають вік від 18 до 24 років. Інтереси аудиторії: телебачення, кіно, мода і музика. Публікації віртуальної моделі дуже схожі на записи живої людини. Побіжний огляд її профілю в Instagram дозволяє помітити велику кількість фото та відео.

У соціальній мережі YouTube все відео Мікели мають однаковий формат, вона часто ділиться з аудиторією новою музикою. AI-інфлюенсер вже привернула увагу багатьох відомих брендів, серед яких Calvin Klein. Відео бренду, розміщене на YouTube, зібрало 388 тисяч переглядів, але те саме відео на особистій сторінці Мікели в Instagram набрало 1,4 мільйона переглядів. Рівень залученості аудиторії склав цілих 12,11%. Також у 2019 році Lil Miquela знялася в провокаційному ролику разом з супермоделлю Белою Хадід.

Влітку 2019 року група компаній Samsung привернула Lil Miquela та інших знаменитостей для своєї кампанії #DoWhatYouCant. Інфлюенсер з’явилася в відео разом з актрисою Міллі Боббі Браун, музикантом Стівом Аокі і геймером Ninja.

Очевидно, що маркетингові кампанії за участю віртуальної моделі і співачки популярні. Сьогодні штучний інтелект дивує не тільки технічними можливостями, а й своєю близькістю до аудиторії. Поки не ясно, як складеться взаємодія аудиторії і віртуальних інфлюенсеров в майбутньому. Чи стануть споживачі активно купувати товари на основі рекомендацій віртуальних «зірок» і чи не відійдуть на другий план реальні послідовники бренду? У свою чергу бренди не відмовляться отримати 100% контроль над якістю реклами, що виходить від віртуального представника соціальних мереж. Питання залишається відкритим так само, як і найголовніша дилема: покладатися на власне рішення або на пораду лідера думок?