АІ в бізнесі

ШІ в ритейлі: захист даних і скорочення втрат продукції

У сучасній роздрібній торгівлі все більш помітно застосування штучного інтелекту. Як приклад можна привести питання безпеки даних у ритейлі. Шахраї використовують вкрадені дані облікових записів мільйонів споживачів в корисливих цілях. Вони прекрасно оснащені технічно, тому питання захисту даних та ідентифікації споживачів – одне з ключових для підтримки успішного бізнесу в будь-якій галузі.

ШІ для захисту даних споживачів
Рітейлери повинні розуміти, як відокремити шахраїв від постачальників і кінцевих споживачів, однак для цього компаніям необхідно внести корективи в свої стратегії захисту від зловмисників. У такій ситуації ідеальним є багаторівневий підхід із застосуванням декількох технологій і захистом вразливостей.

При укладанні угод в інтернеті обидві сторони угоди повинні бути впевнені, що платформи, на яких проводяться платіжні операції, досить захищені. Приклад такої захищеної платформи – це RVshare. Вона працює на «розумній» основі, а всі угоди, які укладаються на ній, захищаються інтелектуальною системою. Ще один приклад – компанія Apple, яка виділила 200 мільйонів доларів на запуск стартапа в області штучного інтелекту Xnor, який покликаний зробити інтелектуальні пристрої більш «розумними». Стартап Xnor розробляє системи штучного інтелекту з низьким енергоспоживанням. Всі технології машинного навчання працюють безпосередньо на периферійних пристроях, а не на підключенні до хмари. Такий підхід дає користувачам швидкий доступ до даних і повний контроль над ними. Технологія функціонує навіть тоді, коли втрачається з’єднання з хмарою.

ШІ у фуд-індустрії
Якщо розглянути сферу продажу продуктів харчування і широкого споживання, тут без штучного інтелекту також не обійшлося. Свіжі продукти являють собою особливу проблему для магазинів, зважаючи на необхідність збереження і розміщення. Терміни реалізації варіюються в залежності від сезону, якості, умов зберігання та інших параметрів. Щорічно ритейлери викидають 8 млн.тонн продуктів, і більшість з них псується ще до кінця терміну реалізації. Як результат реалізатори витрачають ресурси даремно (ці втрати еквівалентні 18 млрд. дол. на рік). У даній галузі практично будь-який ритейлер може скоротити втрати, якщо буде використовувати штучний інтелект.

Компанія Fresh Thyme, що реалізує свіжий чебрець в США, застосувала ШІ для створення технології ланцюжка поставок, що вимагає мінімальних витрат на обслуговування кожної торгової точки. Зокрема, компанія впровадила «розумне» рішення Afresh для управління цифровий трансформацією, і в результаті почала поставляти виключно свіжі продукти за відмінною ціною (без втрат товару в ході доставки або неправильного зберігання на складі).

В даний час, незважаючи на вживані розробки, ШІ у ритейлі залишається в зародковому стані. Необхідні додаткові експерименти і розробки, щоб визначити, який механізм застосування штучного інтелекту працює найефективніше.