Аналітика

ШІ в бізнесі – спосіб підвищення прибутку з неминучими ризиками

У питаннях впровадження штучного інтелекту складно передбачити, яким буде кінцевий результат. Важливо адекватно оцінити ризики і наслідки. Для існуючих в бізнесі вразливостей ШІ виразно представляє загрозу, а особливо це важливо в тих країнах, де замовники ШІ-рішень економлять на дослідженнях і оцінці і хочуть бачити тільки готову розробку, причому, за досить короткий час.

В результаті поспішного розробки виходить система ШІ, яка нерідко дає збій. Так стається у тому випадку, якщо розробник переоцінив можливості технології та не врахував можливі мінуси. Однак, подібна помилка дуже часто може коштувати цілого бізнесу.

Безпека у пріоритеті

Компанії, які впроваджують інтелектуальні розробки потрібно дотримуватися рекомендацій, які допомагають уникнути поганих наслідків в технологічних перегонах.

  1. Перше, що необхідно зробити – це провести аналітику майбутньої технології з урахуванням всіх ресурсів підприємства, кількості персоналу, потреб в автоматизації і т.д.
  2. На фахівцях і дослідниках економити не можна. Потрібно наймати тих, хто дійсно розбирається у предметі дослідження.
  3. Слід заздалегідь підготувати співробітників компанії до того, що з’явиться нова система роботи, це дасть можливість запобігти можливим невдачі при використанні ШІ-системи у майбутньому.
  4. Необхідно розуміти, що на даному етапі технологій будь-яка ШІ-система управляється людиною, таким чином, алгоритмічні помилки повністю виключити неможливо.
  5. Чіткий поділ ніш бізнесу: в якийсь із них просто неможливо відсутність людей і людської робочої сили, а в якийсь, навпаки, ШІ впорається набагато краще, ніж людина.

Обережність не повинна заважати використанню ШІ

Безумовно, не варто відмовлятися від застосування штучного інтелекту у тих випадках, коли це виправдано. Але також потрібно визнати, що сучасні компанії часто вимагають від розробників інтелектуальних систем неможливого. Щоб уникнути такого конфлікту, потрібно зробити наступне:

  • розробити керівні принципи компанії, які регламентують використання ШІ;
  • забезпечити конфіденційність внутрішніх даних компанії;
  • робити ставки на розробку прозорих і максимально безпечних рішень;
  • комунікувати з розробниками, тримати зв’язок на всіх етапах розробки.

На що потрібно орієнтуватися іншій стороні ринку – розробникам? Перш за все, на те, що крім технічної складової ШІ-проекти повинні бути адаптивними, зручними, простими і зрозумілими для звичайних людей. Будь-яка компанія, і початківець, і лідер ринку віддасть перевагу продукту, якість якого доведена науково-дослідним шляхом. Якщо брати за приклад західну модель розробки ШІ-рішення, то у такому процесі завжди беруть участь всі зацікавлені сторони, а фінансуючі компанії стимулюють конкуренцію між учасниками проекту, щоб кінцевий продукт вийшов максимально технологічним і корисним.

Український ринок

Сьогодні бізнес активно цікавиться впровадженням штучного інтелекту, провідні українські компанії впроваджують чат-ботів, аналітичний підхід до завдань, голосове керування, і це тільки початок. У число таких компаній входить «ПриватБанк», «Vodafone Україна», «Укрпошта», «Київстар», Prom.ua, Competera, Advanter Group, SMART business, SAP, IoT HUB та інші. Статистика говорить про те, що до впровадження інновацій більше готові ті компанії, які мають у своєму розпорядженні певний бюджет на подібні проекти. За підрахунками McKinsey Global з 2018 року кількість компаній, які мають намір використовувати штучний інтелект для автоматизації процесів і розширення бізнесу, становить 84% від загальної кількості. У будь-якому випадку, питання впровадження ШІ залишається спірним, хоча б тому, що крім очевидних вигод у ньому є і мінуси. Ось чому робота з попередження ризиків повинна проводитися разом зі створенням ШІ-рішення, паралельно.