Аналітика

ШІ-технології та професії, які найбільш затребувані і значущі сьогодні

Цінність штучного інтелекту в удосконаленні бізнесу і бізнес-процесів унікальна, переконані експерти. Наприклад, згідно з дослідженням Deloitte, левова частка компаній, які інвестували у ШІ, вже отримала віддачу від своїх інвестицій. У даний час – це 82% компаній-учасників ринку.

Отже, які ШІ-технології вважаються найбільш впливовими в даний час?

  • Чат-боти і віртуальні помічники. Як показує досвід, вони можуть працювати не гірше людей. Причому, їх основна перевага у тому, що вони здатні працювати в режимі екстреного реагування, переадресації, а також у сфері розміщення замовлень. Juniper Research прогнозує, що до 2022 року завдяки чат-ботам компанії зможуть заощадити 8 млрд. доларів щорічно. А за підрахунками Gartner 25% світових компаній в тому чи іншому вигляді здійснять інтеграцію чат-бота в свою роботу, а саме – до відділу клієнтської підтримки та обробки заявок.
  • Здатність ШІ до навчання. Кінцева мета такого навчання полягає в тому, щоб зробити технологію “ближчою до людей”. Наприклад, компанія Google навіть сформувала середовище, у якому можна створювати моделі ML без необхідності вкладати кошти у підготовчу інфраструктуру. Другий шлях також є: це відразу створювати нейронну мережу таким чином, щоб максимально продуктивно застосовувати наявні у компаній дані і ресурси.
  • Висока ефективність розумних транспортних засобів у сфері логістики. PwC прогнозує, що до 2030 року 40% логістичного пробігу в Європі припадатиме на частку автономних автомобілів. Поки що світові компанії тільки розробляють технології, з якими такий тип авто буде в змозі проходити довгі маршрути. До речі, компанія Volvo вже презентувала проект Vera – це парк безпілотних авто, які можуть здійснювати свою роботу без постійного контролю з боку персоналу.
  • Збільшення попиту на професії, пов’язані зі штучним інтелектом. Як повідомляють авторитетні джерела, такі як Glassdoor та O’Reilly, близько 50% світових компаній вже активно використовують послуги команд ШІ-фахівців для формування інноваційних стратегій роботи і поліпшення бізнес-процесів.

Які фахівці найбільш затребувані?

  • Менеджер по ШІ-продуктам. Спілкується з усіма технічними командами в компанії, забезпечує розуміння внутрішніх технологічних процесів, контролює всі зміни в процесі використання ШІ-рішення і є в буквальному сенсі координатором злагодженої роботи співробітників;
  • Архітектор ШІ. Вибудовує загальну картину застосування штучного інтелекту в компанії. Є сполучною ланкою між аналітиками і фахівцями з даними. Вимірює продуктивність розумних систем, відповідає за оптимізацію бізнес-процесів за допомогою використання рішення;
  • Спеціаліст по роботі з даними. Володіє необхідними аналітичними даними, а також знаннями в області математики, статистики, вміє генерувати ідеї і висловлювати їх у вигляді здійснення в конкретному аналітичному процесі;
  • Інженер-програміст. Співробітник, який знає, як саме працює технологія, створює продукт, який, по суті, є серцем ШІ-рішення;
  • Спеціаліст з ШІ-етики. Порівняно нова спеціальність, ці співробітники відповідають за етичні аспекти впровадження ШІ в компанії, а також за дотримання принципів компанії і дотримання безпеки даних.

Затребуваність зазначених вище фахівців з кожним роком буде тільки збільшуватися, оскільки всі компанії, що знаходяться на шляху освоєння штучного інтелекту і оптимізації бізнес-процесів налаштовані рішуче. Навіть з урахуванням можливих ризиків, потреба у штучному інтелекті і фахівцях, які знають і розуміють, як з ним працювати, буде дуже високою.