АІ в бізнесі

Ритейлери APAC роблять ставку на AI

У Coles, одному з найбільших в Австралії підприємств роздрібної торгівлі, дані, автоматизація і штучний інтелект (AI) використовуються для оптимізації всього процесу діяльності, починаючи від ланцюжка поставок і закінчуючи ефективністю пропозиції і ціноутворенням. У компанії працює 30 фахівців з обробки даних, які аналізують мільярд транзакцій в рік. Для підвищення товарообігу виробник надає покупцям інформацію про походження продуктів. Однак за даними IDC (International Data Centre) такі ритейлери, як Coles, поки складають меншість в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні (APAC).

Дослідження, проведене на вимогу Microsoft показало, що 71% співробітників, які відповідають за ключові рішення в області роздрібної торгівлі в Coles, усвідомлюють важливість штучного інтелекту, але лише третина з них активно застосовують інструменти на його основі. Така ситуація пов’язана з відсутністю використання ШІ фірмами, які працюють в суміжних галузях. Інші причини: брак часу на навчання співробітника інноваційним технологіям або відсутність відповідних навчальних курсів.

Компанії, які успішно впровадили ШІ в своїй роботі, повідомили про зростання темпів залучення нових клієнтів (16-19%), прогрес бізнес-аналітики, зростання прибутку, збільшення конкурентоспроможності та інновацій. До 2021 року компанії роздрібної торгівлі в Азійсько-Тихоокеанському регіоні очікують підвищення зазначених показників на 37-44%. Загальна оцінка ринку електронної комерції складає 1,5 трильйона доларів. Всі учасники цього ринку повинні орієнтуватися на споживачів, що створюють «цифровий слід». Він з’являється в процесі використання покупцями мобільних додатків, ПК, смартфонів для здійснення покупок. Щоб залишатися конкурентоспроможними, постачальникам товарів необхідно остаточно перейти до «розумної» торгівлі і забезпечити своїх клієнтів простим і швидким доступом до продуктів, а також автоматизувати бізнес-операції за допомогою штучного інтелекту. В даному випадку технологія виступає інструментом, що об’єднує цифровий світ і бізнес.

Потенціал ШІ в індустрії рітейлу став проривний силою для багатьох технологічних компаній, наприклад, для сінгапурського стартапу Trakomatic, який розробив «розумну» стратегію розпізнавання покупців, що користуються програмами лояльності. При вході в торговий центр потенційні клієнти отримують персоналізовані пропозиції та рекомендації по товарах. Коли покупці заходять в магазин, система сповіщає продавців про прибуття клієнтів, і вони пропонують кожному індивідуальний набір товарів або додаткову знижку. Технологія Trakomatic була успішно впроваджена у флагманському магазині Lenovo в Сінгапурі.

За даними IDC, в регіоні APAC на ритейл йде 10,2% від сукупних витрат на системи штучного інтелекту (у 2019 році було витрачено 6,2 млрд. доларів), і в найближчі 4 роки витрати на AI в ритейлі зростуть до 21,4 млрд. доларів.