АІ в бізнесі

Роль доставки в системі електронної комерції

Світовий ринок електронної комерції продовжує стрімко розвиватися, і в міру розвитку галузі стає очевидно, що доставка не менш важлива для успіху компанії, ніж будь-який інший аспект бізнесу. Покупцям може сподобатися продукт, але якщо їм не подобаються варіанти доставки, вони не будуть купувати. Якщо запропонувати їм більш дешевий варіант оформлення замовлення, вони з великою ймовірністю куплять більше і знову повернуться на сайт.

Результат опитування технологічної компанії BigCommerce показують, наскільки тісний зв’язок між роздрібною торгівлею онлайн і доставкою, і наскільки споживачі люблять безкоштовну доставку: з 3 тисяч респондентів, які взяли участь в опитуванні, 36% заявили, що готові навіть відмовитися від алкоголю в обмін на безкоштовну доставку, 25% повідомили, що відмовилися б від кави, а 22% – від перегляду контенту Netflix.

За результатами іншого опитування виявилося, що 77% покупців відмовляються від покупки через незручну доставку, а 58% припиняють купувати у певних рітейлерів через негативний досвід доставки в минулому. Таким чином, очевидно, що споживачі чітко уявляють собі свої очікування від покупки. Однак більшість постачальників, на жаль, не в повній мірі усвідомлюють, наскільки важливою є правильна доставка для процесу придбання, а тому не приділяють цій частині бізнесу належної уваги.

47% продавців не знають свого відсотка відмов від інтернет-кошика, і тим більше не знають, які виникають непорозуміння з кур’єрськими або поштовими службами. Експерти підкреслюють, що ця частина виконання замовлення не менш важлива, ніж інші. Початківцем швидкої і дешевої доставки стала компанія Amazon, яка згодом зробила цю послугу безкоштовною і перевела з формату дводенної до «отримання наступного дня після замовлення».

В даний час на частку Amazon доводиться 49% всіх онлайн-витрат в Сполучених Штатах. Це 5% від всіх роздрібних продажів в США. Онлайн-гігант робить величезний тиск на інших ритейлерів і їм це не подобається. Дві третини опитаних продавців переконані, що практика доставки Amazon несправедлива по відношенню до малих підприємств. Зараз 22% продавців в США пропонують клієнтам безкоштовну доставку при покупці будь-якої вартості, а 64% – при замовленні на певну суму. Це розумно, враховуючи, що 84% користувачів зазвичай замовляють більше товарів, щоб отримати безкоштовну доставку.

Аналітики заявляють, що безкоштовні послуги для клієнтів не знизять прибуток компанії, якщо на кілька відсотків підвищити ціну товару, запропонувати клієнтам програму лояльності або ввести акційні продукти за нижчими цінами (яких куплять більше). Доставка, на думку експертів, стала важливим елементом будь-якого інтернет-магазину, і невід’ємною частиною екосистеми електронної комерції.