Аналітика

Реальна цінність AI виникає тоді, коли рішення й технології вже інтегровані в організацію та показують результати

Багато компаній все ще знаходяться на ранніх стадіях впровадження штучного інтелекту, запустивши лише невеликі або розрізнені експерименти та пілотні проекти у даному напрямку. Однак, як показує практика та численні дослідження ринку світових експертів, реальна цінність AI виникає саме тоді, коли рішення й технології вже інтегровані в організацію та показують свої перші результати. Як правило, якщо всі ризики враховані, стратегія відповідає меті, інструменти обрані правильно, а персонал кваліфікований і навчений роботі з інноваціями, – успіх гарантований, не дивлячись на витратність усіх перерахованих процесів.

Розуміння потенційного впливу широкої інтеграції штучного інтелекту у діяльність всього підприємства – автоматизація, прискорення й вдосконалення ключових бізнес-процесів для перетворення у масштабі, високі аналітичні та виробничі можливості – є ключем до досягнення довгострокової конкурентної переваги. Крім того, розгортання процесу впровадження технологій AI відкриває й чималу кількість якісно нових і критично затребуваних вакансій для багатьох кваліфікованих фахівців. Так, за даними CompTIA, у період з січня по вересень ще минулого року кількість таких вакансій збільшилася на 63% і зросла ще більше вже до середини поточного року.

Втім, інтеграція й розгортання штучного інтелекту в рамках всього бізнесу вимагає значно більше таких рішень, як інвестування та вивчення даних. Потрібна, зокрема, сильна професійна команда, яка здатна працювати з широким спектром спеціалізованих технологій і своєчасно надати необхідну підтримку системи на кожному етапі взаємодії з нею. І зараз, схоже, небагато компаній мають правильне поєднання таких ресурсів для того, щоб AI дійсно приносив стратегічну цінність організації.

Тут варто чітко виділити ключові умови для успішного впровадження технологій штучного інтелекту та статистику, яка показує реальну картину результатів його застосування, коли вони не враховані.

Що необхідно для того, щоб уже готові рішення на базі AI працювали на розвиток бізнесу, а не навпаки?

  • Готовність і можливість інвестувати;
  • Стратегія і планування;
  • Аналіз ризиків і загроз;
  • Підготовка і навчання або наймання кваліфікованих кадрів;
  • Підготовка, верифікація та доступність даних;
  • Чітко обрана технологія, здатна вирішувати конкретні завдання окремо і в комплексі;
  • Поетапність впровадження та системний аналіз пілотованого проекту;
  • Постійний технологічний супровід;
  • Регулярне фінансування;
  • Уміння вчасно реінтегрувати технології у той чи інший бізнес-процес.

Що відбувається, коли вищевказані базові вимоги не враховані, і скільки тих, хто їх не дотримується?

За даними одного з опитувань BCG (серед респондентів – 2555 керівників, які представляють 29 галузей і 97 країн), 93% топ-менеджерів у всьому світі, що впровадили ту чи іншу технологію штучного інтелекту в роботу своєї організації, дійсно очікують отримати від цього вигоду. Але, 65% з них повідомляють, що поки що не бачать належної цінності від інвестицій в AI, а 40% кажуть, що прибутку від AI недостатньо. При цьому, 50% з тих організацій, які інвестували у проекти з високим ступенем ризику, заявили, що помилилися у початковій стратегії впровадження. Серед тих, хто інвестує в основному в проекти з низьким рівнем ризику, тільки 23% відзначили зростання, але сказали, що мали проблеми з кадрами. 45% бояться ризиків AI менше, ніж зниження конкурентоспроможності, що від початку стратегічно неправильно.

«Міцніше» всіх стоять на ґрунті інновацій американці – 93% керівників підприємств США вважають, що AI має сильний або, як мінімум, відчутний позитивний вплив у бізнесі, а тому кількість тих, хто впровадив його з розумом, у поточному році зросла з 68% до 72%. При цьому, 64% компаній, які чітко слідували стратегічному плану розгортання штучного інтелекту відповідно ключовим вимогам, змогли розширити сфери своєї діяльності та зміцнити конкурентну перевагу на ринку. Всі вони впевнені, що AI допомагає істотно поліпшувати й розвивати продукти, оптимізувати контроль і співробітництво. Лише 28% американських керівників повідомили про те, що їх компанії не використовують AI тому, що мають бюджетні обмеження і розуміють, що це може призвести до «просідання» бізнесу, а не його росту.