Розумне місто

Radar – стартап, що оберігає конфіденційність користувача

Питання конфіденційності –одне з найбільш актуальних в цифровому світі.
Місцезнаходження людини постійно відстежується додатками, встановленими на смартфоні, причому, іноді це відбувається без згоди користувача. Навіть якщо суб’єкт не користується додатками, компанії мобільного зв’язку знають, де він знаходиться в будь-який час.

Дані про місцезнаходження також є приватними, але мало хто замислюється про це. Місцезнаходження людини можна використовувати для того, щоб дізнатися про улюблені заклади, звички і навіть про тих, з ким вона спілкувався. У США, наприклад, великі компанії збирають дані і потім перепродають їх уряду або рекламодавцям. Виробники смартфонів, в тому числі компанія Apple, попереджають користувачів про фоновому відстеження деякими додатками. Загальна оцінка ринку даних в даний час складає 10 млрд. доларів, а до 2027 року цей показник подвоїться.

Нью-Йоркський стартап Radar вирішив усунути проблему надмірної доступності даних. При установці розширення клієнти отримують можливість мінімізувати будь-який збір інформації про себе, в тому числі повністю скасувати дозвіл на фіксацію розташування, а також прибрати відомості про відвідування магазинів, аеропортів, позначки відвіданих місць в подорожах і т.д.

В офіційній заяві, опублікованій в своєму блозі, компанія повідомила, що «не має наміру продавати будь-які дані і не передає інформацію про місцезнаходження між клієнтами. Генеральний директор Radar Нік Патрік (Nick Patrick) заявив, що стартап хоче стати ланкою, яка прокладе дорогу новим стандартам конфіденційності.

Використовуючи розробку Radar, виробники додатків мають можливість створювати специфічні «геозони» бізнесу, як, наприклад, Walmart або Burger King. Коли користувач потрапляє в це місце, додаток спеціальним чином збирає повідомлення та оповіщення про перебування, не передаючи їх зовнішнім джерелам. Монетизувати зібрані дані Radar не планує. Постачальник послуг оцінює свою платформу не кількістю проданої інформації, а чисельністю активних користувачів, які використовують програми на смартфоні в поєднанні з Radar.

На думку Ніка Патрика, навіть найпопулярніші програми вже втратили довіру своїх користувачів в результаті дій, які порушують конфіденційність (до них відноситься збір даних про відвідування локацій без відома або дозволу користувачів шляхом сканування найближчих точок Bluetooth або мереж Wi-Fi).

Стартап навіть провів невеликий експеримент: в смартфоні користувачів Radar активувався навіть в тому випадку, якщо запускалися додатки, раніше одержавали заборону на збір інформації. Всі додатки, які брали участь в експерименті, не дивлячись на заборону відстеження, відправили Radar точні дані про місцезнаходження, а також про тип пристрою і версію програмного забезпечення.