АІ в бізнесі

Проблеми в логістичному секторі Індонезії прискорюють розвиток галузі

Індонезія – країна з економікою, що розвивається. Інтернет-торгівля в країнах Південно-Східної Азії в даний час також переживає етап розвитку і трансформації. Основні проблеми, з якими стикаються постачальники товарів, викликані відсутністю інфраструктурних об’єктів, а також великим розривом між доходами різних соціальних груп.

Незважаючи на кризу, фінансисти прогнозують гігантський стрибок економіки Індонезії, особливо оптимістичні вони відносно логістичного сектора. Всі існуючі труднощі відкривають компаніям шлях до більш масштабним можливостям і співпраці з інвесторами.

Доставка останньої милі зараз є найбільш затребуваним сегментом на території архіпелагу. У забезпеченні послуги задіяно безліч співробітників, однак можливості для розвитку логістичної структури як і раніше величезні. Компанія Kejora Ventures займається інвестуванням в службу доставки останньої милі SiCepat. Керівництво фонду виступило на конференції DealStreetAsia в рамках саміту PE VC Summit 2020 року, який відбувся в Джакарті 15 січня 2020 року.

Згідно зі звітом Google, сінгапурської державної інвестиційної компанії Temasek і підприємства Bain & Co., інтернет-торгівля Індонезії в річному обчисленні збільшилася на 40%. Особливий вплив на зростання масштабів здійснив розвиток електронної комерції. В даний час ступінь поширення такого способу торгівлі на архіпелазі дорівнює 4%, тоді як в більш великих країнах, наприклад, Китаї, цей показник дорівнює 24%. Відповідно, експерти очікують збільшення масштабів розвитку даного напрямку економіки в 4-5 разів.

Індонезія – це архіпелаг, що складається з 32 острівних одиниць і провінцій, і таке географічне розташування ускладнює процес доставки товарів і створення якісної логістичної інфраструктури. Головне завдання – повідомлення західної і східної частини країни. Один з можливих способів вирішення проблеми це доставка повітрям, підкреслили представники компанії доставки Ninja Xpress Indonesia. При 24% ВВП Індонезії витрати на логістику в країні найвищі серед інших держав Південно-Східної Азії. Наприклад, в сусідньому Таїланді та Малайзії співвідношення витрат на логістику до ВВП становить 15% і 13% відповідно. На Китай припадає 14% співвідношення витрат на логістику до ВВП, це на 7% нижче, ніж в США. Економіка Китаю дуже схожа на економіку Індонезії, а значний приріст ВВП обумовлений саме електронною торгівлею.

Проблеми логістичного сектора в даний час: висока вартість перевезень, різниця прибутку і необхідних витрат на забезпечення роботи вантажного транспорту, низька заробітна плата водіїв. У цій ситуації місцева влада робить ставку на технологію штучного інтелекту і глибоке навчання, адже більшість вантажовідправників і раніше працюють з документами вручну.

Серед компаній, які здійснюють доставку останньої милі, які привернули масштабне фінансування, можна виділити Paxel (інвестиції в розмірі 10 мільйонів доларів) і Sicepat (інвестиції в розмірі 50 мільйонів доларів). Рекордсменом офіційно визнана компанія JNT, що отримала 100 мільйонів доларів від анонімних інвесторів.