Група компаній EVEREST та Гімназія А+ ініціюють розробку програми навчання дітей ранньому програмуванню

У Києві планується створення експериментальної освітньої платформи з навчання дітей ранньому програмуванню. Розробкою проекту щодо його включення в курс вивчення існуючого на сьогоднішній день предмета «Інформатика» займається робоча методична група Гімназії А + за підтримки групи компаній EVEREST – провідного інтегратора інноваційних технологій в Україні.

В рамках відповідної ініціативи 24 березня в ході конференції Міні-EdCamp по темі «Виховання і навчання дітей в епоху DIGIT@L», сторони підписали меморандум про співпрацю.

До робочої групи з реалізації проекту увійшли педагоги і фахівці в області програмування та ІКТ – вони вивчать і протестують кращі світові практики і пріоритетні методики викладання раннього програмування, проаналізують і відпрацюють механізми його ефективного впровадження в межах предмета «Інформатика», а також адаптують реалізацію необхідних технологічних рішень під можливості інших навчальних закладів – для впровадження раннього програмування в найближчій перспективі. Крім того, буде проведена робота по створенню і реалізації практичної підготовки і підтримки вчителів з метою їх адаптації до нововведень.

Слід зазначити, що користь від вивчення раннього програмування і його викладання має цілий ряд переваг – як для учнів, так і для вчителів. Про це, зокрема, йшлося на рамках конференції Міні-EdCamp, в ході окремої презентації проекту «Раннє програмування в початковій школі».

«Сьогодні діти – повноцінні споживачі технологічних інновацій. Від того, наскільки добре вони будуть розуміти принцип їх роботи, буде залежати їх затребуваність на ринку праці в майбутньому. Раннє програмування – це не розвага, це усвідомлений і ефективний шлях до придбання ключових базових навичок в житті, заточених на можливості інформаційних систем і програмного забезпечення», – повідомив президент групи компаній EVEREST Юрій Чубатюк.

Він також підкреслив, що підписання меморандуму з гімназією А+ про співпрацю і можливість реалізувати проект по впровадженню раннього програмування для дітей є критично важливим кроком, який веде до прогресивних змін в освітній системі: «Ми відповідаємо за майбутнє наших дітей, а тому повинні чітко розуміти, що без подібних нововведень, без відповідних навичок і знань їм буде вкрай складно пристосуватися до нинішнього глобального цифрового світу», – резюмував Чубатюк.

Нагадаємо, раніше програмування вже включили у свої шкільні програми Китай, США, Канада, Сінгапур, Австралія, Ізраїль, Індія, Південна Корея, а також левова частка країн Євросоюзу: з 2014 року комп'ютерне програмування стало частиною навчальної програми в Болгарії, Чехії, Данії, Естонії, Греції, Ірландії, Італії, Литві, Польщі, Португалії та Великобританії. Ще 7 країн ЄС планують ввести цей предмет у свої навчальні плани до 2020 року.

Раніше повідомлялося, що департамент базової освіти ПАР розробив «систему навичок для мінливого світу» і планує з наступного року ввести навчання програмуванню в усіх класах школи, починаючи з «нульового» (Grade R в ПАР).

Країни Східної Європи також роблять ставку на раннє програмування. British Council розробив трирічну освітню програму для запуску в балканських країнах: Албанії, Боснії і Герцеговині, Косово, Чорногорії, Північній Македонії та Сербії.

За словами Юрія Чубатюка, міжнародний досвід показує, що раннє програмування вже не тренд, а необхідність, тому як безпосередньо впливає на самореалізацію сучасної дитини: «І мова йде не просто про додатково придбану навичку, а про цілий набір пріоритетних переваг, від яких залежить те, як складеться кар’єра учнів», – зазначив президент групи компаній EVEREST.