АІ в бізнесі

Основні навички сучасного персоналу для ефективної роботи з AI

Під час Industrial Revolution 4.0 компанії турбуються не стільки про інтеграцію штучного інтелекту в робочі процеси в цілому, а й про те, коли і як це краще зробити. І хоча деякі фахівці турбуються, що ШІ витіснить людей з професійної арени, недавній звіт порталу Live with AI показує, що четверта промислова революція створить робочі місця не тільки для фахівців в розробці програм. Співробітникам інших сфер також буде, чим зайнятися.

Так станеться тому, що ШІ застосовується в рамках вирішення однієї задачі, а не комплексу робочих обов’язків. HR-фахівці не зможуть повністю «усунути» людину від виконання професійних обов’язків. Зараз експерти називають глобальним завданням HR-менеджерів розвиток у співробітників мотивації до роботи, підвищення адаптивності, а також перекваліфікації для ефективної роботи з технологіями штучного інтелекту.

Згідно з дослідженням Live with AI, основними навичками співробітників сучасних компаній повинні стати: критичне мислення, креативність, емоційний інтелект, емпатія, а також здатність до переконання і переговорів.

Критичне мислення
Це об’єктивний аналіз і оцінка проблеми з метою формування судження. Тут важливо бути активним учнем, а не пасивним одержувачем інформації. Оскільки процедурні завдання стають все більш автоматизованими, співробітникам необхідно застосовувати критичне мислення до завдань і оцінювати ситуацію, використовуючи логіку, а не просто слідувати відомим схемам.

Для розвитку даного навику, фахівці радять:

  • згадати одне рішення, яке було прийнято за останні 24 години;
  • згадати про те, що обговорювалося протягом останніх 24 годин;
  • використовувати ручку і папір для запису питань «хто, коли, де і навіщо сказав? з якою інтонацією? »і т.д.

Креативність
Визначається як «використання уяви або оригінальних ідей для створення чого-небудь; винахідливість». При креативному підході людська творчість поширюється на рішення проблем. ШІ оптимізує виробничі лінії і задіюється у виробництві серійних стандартизованих продуктів, але не дивлячись на це, ринок унікальних продуктів продовжує існувати. Нейромережі вирішують тільки чітко визначені проблеми, слідують відомими правилами, в їх діяльності немає імпровізації.

Для розвитку креативності фахівці радять:

  • виявити і дослідити проблему;
  • сформулювати завдання;
  • згенерувати ідею;
  • скласти план роботи;
  • реалізувати його.

Емоційний інтелект і емпатія
Це якості, не властиві машинам, і в найближчі десятиліття вчені навряд чи зможуть створити їх аналог. Для обслуговування клієнтів компаніям рекомендують наймати людей з високим емоційним коефіцієнтом (EQ). Один із способів його розвитку – постійний контроль, увага до деталей і усвідомленість.

Переконання і переговори
Відомо, що «ефект довіри» людина відчуває в перші 39 секунд після знайомства з іншою людиною. Механізм довіри у нейромережі відсутній. Щоб компанія була успішною, їй необхідний персонал, який зможе встановити взаємовигідні відносини з клієнтами або постачальниками. Для розвитку таланту переконання HR-фахівці рекомендують курси психології, маркетингу.