Освіта

Навчання кодуванню розвиває підприємницькі навички у дітей

Елізабет Твідл (Elizabeth Tweedle), засновник освітньо-технологічного стартапу Cypher, розповіла про те, як кодування допомагає школярам розвивати основні якості підприємця – креативність, стійкість і інтелект. В денних навчальних таборах Cypher діти не просто вивчають кодування, мови програмування і основи робототехніки, вони розвивають інтелектуальні здібності.

На думку фахівців, користь від навчання дітей програмуванню полягає не у вивченні певних мов (адже деякі з них можуть втратити свою актуальність на той час, коли вчорашні учні початкової школи перейдуть в середню, не кажучи вже про університет або ринок праці), а в тому, щоб вільно володіти обчислювальним мисленням і відточувати підприємницькі навички. Як відомо, єдиний спосіб примножити дохід – це продавати що-небудь. Прибуток отримують тільки в момент продажу. І найтісніше з продажами пов’язані саме бізнесмени, підприємці.

Підприємницьке мислення безпосередньо пов’язане з поведінкою людини: вона обмірковує ідеї, тестує їх, зазнає невдачі і пробує знову. У процесі такого аналізу розвивається стійкість і завзятість, вирішуються різноманітні проблеми. Такі якості знадобляться будь-якій дитині для активної адаптації до дорослого життя.

Обчислювальне мислення як життєвий навик
Це якість можна розвинути за допомогою вивчення коду. Дитина, що вивчає кодування, проявляє творчий підхід до задачі, вчиться вирішувати проблеми. Так формується обчислювальне мислення. Його плюс в тому, що існує кілька способів вирішення завдання. Не менш важливо виховувати в дітях почуття інклюзивності, ідею про те, що кодування – для всіх. Експерти також радять розглядати кодування як творчий процес, за допомогою якого виражається креативність. Коли кодування позиціонується в подібному значенні, діти дуже хвилюються, адже фактично їх можливості безмежні. Діти з гуманітарним складом розуму бачать, що комп’ютерні програми використовуються для створення прикрас, спортивних гаджетів, предметів інтер’єру і т.д. Так вони швидше усвідомлюють актуальність і затребуваність кодування в сучасному світі і в майбутньому, коли стануть дорослими.

Кодування для всіх
Ця навчальна дисципліна підходить для дітей з будь-яким типом мислення. Діти, які відчувають серйозні труднощі з навчанням, часто психічно менш стабільні, мають занижену самооцінку. Навчання кодуванню особливо корисно для дітей, у яких є труднощі з вивченням базових дисциплін. Практика повторних спроб створити що-небудь після багаторазових невдач приносить відмінний результат, дитина починає цінувати свої зусилля і втягується в процес. Розвиток у дітей обчислювального мислення розвиває у них розуміння сучасного світу.

Позитивний вплив на світ
Діти чутливі до глобальних процесів. Щоденний потік інформації про порушення клімату, забруднення пластиком і т.д. – вся ця інформація лякає. Кодування розвиває винахідливість і вміння генерувати ідеї, створює сприятливе середовище для творчості. Помилково вважати, що дитина дуже мала для отримання навичок підприємця. Саме програмування і кодування – це базові дисципліни, за допомогою яких можна домогтися розвитку мислення, креативності і почуття соціальної значущості у кожної дитини.