АІ в бізнесі

Малі ритейлери проти Big Box: як залишатися конкурентоспроможними?

З моменту появи гіпермаркетів або Big Box почалася боротьба малих і середніх підприємств за увагу споживачів. Однак, в 2019 році з’явилася нова тенденція, і ситуація на ринку для великих ритейлерів змінилася. Відбувається закриття магазинів: одні знамениті ритейлери борються за виживання (Sears), а інші повністю припинили свою діяльність (Toys “R” Us). Незважаючи на це, великі магазини, як і раніше, є серйозними конкурентами для дрібних роздрібних продавців. Малі підприємства можуть використовувати особливу тактику для ведення торгівлі.

Одна з найбільших відмінностей між Big Box і невеликими місцевими підприємствами полягає в тому, що перші побудовані на основі бізнес-моделі, яка вимагає від них замовлення великої кількості кожного продукту. Це призводить до оптових закупівель товарів, вироблених за кордоном, і не залишає можливості для реалізації продуктів місцевого виробництва. Якщо потенційний клієнти гіпермаркетів шукають унікальні продукти, вони не підуть в маленький магазин.

Таким чином, малі підприємства можуть використовувати певні товарні позиції як фактор залучення клієнтів. Багато дрібних роздрібних магазинів співпрацюють з дизайнерами для розробки унікального дизайну товарів, що реалізується малими партіями. Бути ексклюзивним реалізатором авторської лінійки продуктів – відмінний спосіб привернути постійних клієнтів, зацікавлених в нішевих товарах. Споживачі очікують, що роздрібні бренди запропонують їм зручні варіанти покупок в Інтернеті, оптимізовані для використання на будь-якому цифровому пристрої. Чим простіший доступ до лінійки товарів, тим вище ймовірність, що продавець розширить свою клієнтську базу і отримає постійних клієнтів. Малі та середні незалежні ритейлери повинні мати простий у використанні веб-сайт, оптимізований для мобільного перегляду і здійснення покупок. Ідеальний варіант наповнення сайту: високоякісні зображення, цікава інформація про компанію (торгову марку). Це необхідно для того, щоб відвідувачі могли легко зв’язатися з консультантами, знайти місце розташування і час роботи магазинів.

Крім сайту малим ритейлерам необхідно створити сторінки в соціальних мережах. Презентація компанії в цьому середовищі популяризує бренд і дає покупцям чітке уявлення про асортимент, ціни, акції і т.д. Рекомендується отримати геомітку, щоб клієнти могли відзначати магазин на фото і рекомендувати товари знайомим. Мета цієї недорогиї, але ефективної omnipresence-стратегії (від слова «всюдисущість») полягає в тому, щоб спонукати покупців добровільно рекламувати товари. Ще один ефективний спосіб реклами – онлайн-огляди товарів та відповіді на відгуки на таких платформах, як Google My Business і Yelp, особливо на негативні відгуки. Клієнти помітять, що рітейлер приділяє час відповіді і пропонує способи вирішення проблеми. І, звичайно, один з найефективніших способів продати – використовувати правильну стратегію мерчендайзингу (освітлення, викладка товару, організація тематичних вітрин, платформи для ексклюзивних продуктів і т.д.).