Розумне місто

Компанія Bell випустила нову версію літального апарату Nexus

Nexus, Беспилотный аппарат, Вертикальный взлёт, Транспортное средство
Фото: bellflight.com

У 2019 на Consumer Electronics Show (CES) компанія Bell представила електричний літальний апарат Nexus з функцією вертикального зльоту і посадки. Бачення Bell стало основою для ідеї міських перевезень майбутнього. Конфігурація 2019 року мала шість двигунів, сидіння для чотирьох пасажирів і пілота. У планах розробника було використання гібридної електричної рухової установки з турбінним двигуном для вироблення електроенергії, що живить шість похилих канальних пропелерів. Виробників гібридних силових установок і приводів стала компанія Safran, для управління польотом використовували електроніку виробництва Moog, а комп’ютери і авіоніку для керування літальним транспортним засобом виготовила компанія Garmin.

2020 рік обіцяє стати наступним етапом у розвитку Nexus. Компанія-виробник взяла участь в CES 2020 і продемонструвала своє бачення концепції «розумного міста». На візуалізації був показаний приклад польоту Nexus між будівлями. Передбачається, що для планування маршруту пасажири використовуватимуть планшетні ПК. Nexus зразка 2020 являє собою конструкцію з чотирма роторами і називається Nexus 4EX. Він працює на електричному живленні, оснащений чотирма пропелерами і експериментальної електронікою. Виробник планує випуск версії з повністю електричним приводом, але збереження за клієнтами можливості покупки гібрида. Зараз компанія повністю орієнтується на побажання покупця.

Запланований радіус дії електричного Nexus становить 60 миль, проте гібридна версія зможе розвивати більшу швидкість. Nexus 4EX може бути повністю автономним за рахунок відсутності місця для пілота. І все ж найперші екземпляри будуть пілотованими. Як тільки технологія буде випробувана, транспортні засоби зроблять безпілотними. Зараз над програмою Nexus працює 70 фахівців Bell. Ключовою особливістю розробки інженери називають електродистанційне управління (FBW, Fly-by-wire). Перший серійний літак Bell з такою ж технологією управління називався Bell-Boeing V-22, крім того, в розробці знаходиться FBW-керований Bell 525.

Виробник ставить перед собою мету досягти надійності своїх літальних апаратів від 10 до 9 (кількість відмов за один мільярд годин роботи). Це сучасний стандарт, застосовуваний до систем управління польотами літаків. І хоча серед провідних представників галузі eVTOL (електричні літаки з вертикальним злетом і посадкою) ведуться дискусії про пониження стандартів надійності, Bell має намір зберегти існуючі норми при проектуванні Nexus. У разі аварійних ситуацій в електричній системі транспортного засобу резервні акумуляторні батареї забезпечать харчування для безпечної посадки. Конструкція і повітроводи Nexus дають йому певну підйомну силу, і апарат може приземлитися в режимі літака при доступності мінімальної кількості енергії.