АІ в бізнесі

Громадськість розуміє, як важливі технології для агросектору

Опитування споживачів, проведене компанією Cargill в Південній Кореї, Франції і США, показало, що 85% респондентів усвідомлюють глобальну важливість технологій в сільському господарстві. Саме технології, на думку учасників опитування, допоможуть створити умови для забезпечення продовольством зростаючого населення планети. У той же час, лише 50% респондентів хочуть, щоб їх продукція надходила до магазинів з технологічно розвиненої ферми. Технології найбільш бажані в таких сферах як медицина та освіта. При цьому сільське господарство знаходиться на третьому місці за ступенем впровадження технологій, обганяючи виробництво, роздрібну торгівлю і харчову промисловість.

Керуючий директор по цифровому бізнесу Cargill Шрі Радж Кантамнені (Sri Raj Kantamneni) підкреслив, що інновації та технології дозволяють фермерам приймати більш швидкі і об’єктивні рішення, які згодом дадуть можливість в буквальному сенсі нагодувати планету, захистивши її від негативних наслідків постійного використання земельних ресурсів. Чим більше можливостей відкривається перед фермерськими господарствами і чим вище їх потреби, тим більше інвестицій вимагає агротехнічний сектор. Дослідження Cargill показало, що для допомоги людству і отримання вигоди з усіх існуючих досягнень, необхідно донести до споживача суть інноваційних технологій.

Зараз найбільш позитивне ставлення до агротехнологій в Південній Кореї, на другому місці Франція та на третьому – США. Провівши щоквартальне опитування
Feed4Thought, експерти Cargill виявили помітну різницю між сприйняттям агротехнічних інструментів в трьох країнах. Південна Корея була найбільш позитивна щодо високотехнологічних ферм як джерела продовольства (70%) і підтримує ідею сталого сільського господарства (95%). У Франції 37% респондентів підтримують ідею продуктів з технологічно просунутих ферм. У той час, як Франція і США впевнені в найбільшій вигоді фермерів від інновацій, в Південній Кореї переконані, що основні переваги від такого способу ведення сільського господарства отримають саме споживачі. Серед ключових пріоритетів агросектора були згадані «підвищення безпеки харчових продуктів» та «поліпшення умов утримання тварин на фермах».

Зараз в США штучний інтелект застосовується в пташниках для сканування стану тварин і контролю умов їх утримання. А на креветочних фермах застосовують цифровий аналіз аквакультури, завдяки якому креветки краще ростуть. Нейромережа аналізує дані з давачів IoT, наприклад, інформацію про якість води, схеми годування креветок і погоду. На американських фермах система розпізнавання осіб відстежує зміни зовнішнього вигляду корови для оцінки продуктивності і стану здоров’я тварин. Система аналізу Cargill’s Dairy Enteligen об’єднує дані про молочну продуктивність, рецептуру корма, комфорт корів і багато іншого, щоб фермери повністю контролювали стан стада.

42% учасників опитування заявили, що схвалюють використання датчиків IoT на фермах з вирощування сільгоспкультур, 35% – схвалили інновації для тварин. Роботизовані і автоматизовані пристрої, які прикріплюються до корів, наприклад, доїльні роботи, були прийнятні для 29% респондентів.

Питання геноміки виявилося більш спірним. Тільки 25% учасників опитування повідомили, що схвалюють розведення тварин відповідно до генетичних маркерів для отримання бажаних ознак породи. Нарешті, всього 18% згодні з використанням корму, що містить генетично модифіковані інгредієнти. Жодне з нововведень, що відноситься до геноміки, не отримало рейтинг схвалення вище 50%. І на сьогоднішній день визначення «споживачі хочуть традиційної продукції» є найголовнішим бар’єром для фермерів, які впроваджують технології.