АІ в бізнесі

FreightAmigo – платформа вантажних перевезень в Гонконзі

Коли фабрика в Китаї хоче відправити контейнер з товарами за кордон, перший крок полягає у виборі максимально вигідної логістичної компанії. Раніше підтвердженням замовлень і обліком всіх деталей відправки займалися спеціально навчені співробітники. Вони ж контролювали переміщення вантажів на маршруті транспортування аж до прибуття в кінцеву точку.

Незважаючи на розвиток сучасних технологій, в Китаї поява «розумних» логістичних платформ, які замінили людей у ​​процесі відстеження і контролю відправок вантажів, відбувалася повільніше, ніж в США чи Європі. Основними проблемами компаній були несвоєчасне оновлення даних по товару і повільна обробка інформації. Сьогодні очікування клієнтів, як і технологічні можливості підприємств, змінилися. Зараз відправник очікує постійного доступу до інформації про те, де знаходиться вантаж, а також абсолютної прозорості угоди.

Гонконгський підприємець Айві Це (Ivy Tse) вирішила змінити існуючий підхід до логістики в країні. Рік тому вона разом з фахівцем з логістики Джиммі Чоу (Jimmy Chow) і фінансовим експертом Тіррелом Сіоу (Tyrell Siow) створила в Гонконзі єдину платформу вантажних перевезень під назвою FreightAmigo. Клієнти платформи можуть користуватися нею через додаток або веб-сайт, щоб отримувати дані про котирування в реальному часі, порівнювати ціни на авіаперевезення і морські перевезення у різних перевізників.

Як тільки підходящий варіант знайдений, клієнт його бронює і оплачує онлайн. Платформа також пропонує страхування і послугу відстеження вантажів. В даний час вона генерує більше 40 тисяч операцій в квартал. На виконання такого ж обсягу роботи звичайному співробітнику логістичної компанії потрібно 3-4 роки. Принцип роботи платформи напевно здасться знайомим тим, хто користується сервісами бронювання квитків (такими як Expedia), але для логістичного сектора подібні послуги відносно нові. Багато традиційних логістичних офлайн-процесів тільки переводяться в онлайн, і повна трансформація галузі наступить не раніше, ніж через 10 років. Згідно з дослідженням консалтингової компанії McKinsey&Co. за 2018 рік, на кожен з 80-ти запитів, пов’язаних з поїздками, припадає лише один, пов’язаний з логістикою.

FreightAmigo – не перша компанія, яка намагається заповнити цю прогалину. Зараз вона конкурує з більш великими учасниками ринку і позиціонує себе як регіональний логістичний центр, що зв’язує всі континенти з Китаєм.

Ідея створення FreightAmigo виникла на тлі збільшеної уваги громадськості до впровадження нових технологій, адже Гонконг позиціонує себе як один з найбільших «розумних» міст світу. Логістика – одна з чотирьох основних гонконгських галузей, яка приносить 3,2% від сукупного ВВП адміністративному району. Найбільша кількість запитів надходить від клієнтів з Південно-Східної Азії і Африки. Незабаром FreightAmigo має намір відкрити офіс в Шеньчжені для просування своїх послуг в регіоні Великої затоки (Greater Bay Area).