Аналітика

Нові виклики для бізнесу

~ 5 хв

Covid-19 дає підприємствам чіткий вектор на цифрову трансформацію та прийняття термінових рішень, заснованих на технологіях

Перехід від централізованої моделі захисту до стримуючої в управлінні пандемією за останній місяць продемонстрував рівень готовності бізнесу функціонувати у світі з високим ступенем розподілу можливостей і ставлення до цифрових перетворень. Хочемо ми того чи ні, незалежно від наявності або відсутності досвіду, практики або розуміння digital-технологій і їх ролі у стабілізації підприємницької діяльності, – працювати доведеться у новій реальності та з новими підходами.

«Цифрові» перспективи

2020 рік стане роком, що змінить траєкторію електронної комерції та банкінгу, телекомунікацій, ІТ-сек’юріті, медицини й глобально – віддаленої роботи і цифрових онлайн-інструментів. Ми побачимо більш масштабні пілотні програми та прискорене впровадження автономних засобів доставки, контактних і digital-платежів, голосового й відеоконференцзв’язку, мобільних бізнес-додатків з підтримкою ML та інтелектуальної аналітики, CRM-платформ на базі AI, давачів і портативних технологій моніторингу стану здоров’я з розширенням IoT, націлених на автоматизоване та автономне обслуговування. І це буде не нова епоха інновацій, а, по суті, – єдина можлива відповідь сильного й готового до випробувань бізнесу на пандемію.

Поточний стан речей чітко показує, що засновані на цифровому потоці рішення більш оперативні, ніж традиційні. Дистанція і підвищені заходи безпеки по відношенню один до одного й до навколишнього середовища ведуть до автоматизації ряду процесів і безпрецедентної автономії у виборі вектору планування реалізації послуг за допомогою доступних на ринку онлайн-платформ. Більшість організацій комерційного і державного секторів уже підключені до цифрових мереж, а тому варто очікувати, що і компанії, і держустанови рано чи пізно почнуть більш ефективно використовувати ці зв’язки для координації своєї діяльності.

У довгостроковій перспективі коронавірус дійсно призведе до серйозного економічного спаду та перерозподілу економічних ресурсів. Але при цьому, як це не парадоксально, він істотно зміцнить технологічний плацдарм і створить нові конкурентні можливості для бізнесу завдяки цифровізації безлічі функцій і якісно нової форми взаємодії.

«Цифрові» прогнози

  1. За даними Gartner, пандемія – тривожний сигнал для організацій, які занадто багато уваги приділяли повсякденним операційним потребам, офісним витратам й інвестиціям у «традиційний» бізнес, розраховуючи на довгострокову стійкість і неминучість повернення до колишньої моделі ведення бізнесу. Дослідження показують, що сьогодні компаніям необхідно перенести свої технологічні потужності та інвестиції на цифрові платформи – це зменшить вплив кризи й забезпечить безперебійну роботу у тій самій довгостроковій перспективі.
  1. Якісно відображає прогноз усвідомлення цінності цифрової трансформації й неминучість переходу бізнесу на інновації опитування IDC (International Data Corporation) представників понад 180 компаній у Європі:
  • Більше 16% респондентів заявили, що бачать в автоматизації за допомогою штучного інтелекту й суміжних технологій засіб для мінімізації наслідків пандемії. Також, на їхню думку, брак співробітників і проблеми в ланцюжку поставок призведуть до критичної необхідності автоматизації всіх виробничих процесів.
  • В цілому, згідно з даними IDC, AI зможе зіграти важливу роль, допомагаючи підприємствам і організаціям справлятися з великомасштабними проблемами, викликаними карантинними блокуваннями. Крім того, передбачається, що навіть державний сектор у всіх галузях рано чи пізно почне відчувати необхідність у штучному інтелекті й буде збільшувати інвестиції в його впровадження. У дослідженні також відзначається, що після коронавірусної пандемії розгорнуті у хмарній інфраструктурі AI-рішення отримають найбільш широке поширення за останній час і покажуть свою максимальну ефективність.
  • Окреме опитування IDC, проведене у Китаї в минулому місяці, що зібрало думки 32 керівників у 10 галузях щодо цінності ІТ і цифрових перетворень для боротьби з Covid-19, продемонстрував не менш важливі очікування щодо впливу пандемії на корпоративний бізнес у контексті цифрової трансформації. Три основних негативних впливи Covid-19 на підприємства були відзначені значним зниженням показників продажів, неможливістю відновити виробництво й неможливістю контактувати з клієнтами. При цьому, три головних позитивних впливи, зазначені підприємцями, – це поліпшення корпоративної комунікації та спільної роботи на відстані завдяки широкому спектру інструментів цифрових платформ, придбання нових можливостей реалізації онлайн-маркетингу та просування бізнесу і, нарешті, широке визнання цінності digital-перетворень й  інформаційних технологій серед усіх співробітників.
  1. З урахуванням попиту на онлайн сервіси, позитивне зростання буде демонструвати програмне забезпечення для реалізації всіх видів діяльності (що вкрай важливо для глобального ринку в цілому) – в основному завдяки інвестиціям у хмарні платформи й технології оптимізації ключових бізнес-операцій.    4. Загальні світові витрати на ІКТ в поточному році скоротяться всього на 1,6% (трохи менше 4,1 трлн. дол.), що, на думку експертів, цілком можна порівняти із загальним зростанням сфери на 3,5% у 2019-му, коли відповідні витрати збільшилися майже на 5%. Витрати на телекомунікації будуть менш схильні до впливу, оскільки попит на широкосмуговий зв’язок залишається надзвичайно високим (у деяких випадках навіть дуже високим внаслідок збільшення роботи на дому й заходів з ізоляції).

«Цифрові» ініціативи

У світлі того, що відбувається, вкрай актуальною є тема стимулювання/підтримки бізнесу державою з урахуванням того, що багато підприємств не встигають перелаштовуватися на digital-технології, а деякі просто практично не мають на це ресурсів. Безумовно, мова йде, перш за все, про МСП, критична частина яких буквально бореться за виживання. На сьогоднішній день такі програми допомоги бізнесу мають більшість країн Заходу, включаючи ЄС, частина Східної Європи та країни Азії.

Втім, цікаво, що на тлі подібних заходів, у ЄС, наприклад, ініціюють ще й практику актуалізації цифрових технологій, покликаних допомогти компаніям обрати оптимальні рішення «по кишені», щоб уникнути безперервності ведення бізнесу у критичний період. Для цього сформовані спеціальні Центри цифрових інновацій (DIH) – усі бажаючі мають можливість отримати безкоштовний доступ до вебінарів, в ході яких можна обговорити з експертами важливі довгострокові потреби організацій держсектору й МСП, оптимальні цифрові інструменти та кейси для стійкості і розвитку, а також обмінятися  досвідом впровадження цифрових технологій для вирішення реальних проблем на місцях.