Аналітика

Інвестиції у цифрові технології: чому зараз саме той час?

~ 4 хв

Для лідерів бізнесу та співробітників, які звикли до «традиційних» методів роботи, пандемія прогриміла з подвійною загрозою

Цілі галузі, що, як і раніше, покладаються виключно на людський ресурс і стандартне робоче місце, втрапляють ледь не у безвихідне становище, коли проблеми неможливо подолати без застосування digital-рішень. У той час як нова, цифрова економіка більше не сприймає бізнес-модель гри з нульовою сумою та ставить чіткий акцент на створенні загальної вартості.

1. Клієнт завжди у пріоритеті

Дослідження Forrester Consulting, проведене за замовленням Accenture Interactive, показало, що, на думку переважної більшості керівників компаній, ключовими факторами цифрової трансформації є прибутковість, задоволеність клієнтів і збільшення швидкості виходу/повернення на ринок.

Говорячи про стратегічні пріоритети з перспективою на поточний рік, із урахуванням нинішньої кризової ситуації, керівників бізнесу запитали, який із них вони б назвали основним. Майже всі опитані відзначили «покращення взаємодії з клієнтами будь-якими способами», після чого послідкували збільшення доходів, поліпшення диференціації та зниження витрат/оптимізація ресурсів.

Безумовно, тут легше сказати, ніж зробити, але критично важливо розуміти: клієнти, в числі яких не лише великі галузеві підприємства, а й пересічні споживачі, почали підбиратися до «цифри» ще до того, як світ фактично закрився на карантин. Тому, згідно з тим же дослідженням, більшість із них хочуть саме цифрових каналів реалізації послуг, і ця потреба буде наростати не у зв’язку зі страхом соціальних комунікацій, а беззаперечних переваг «платформної» онлайн-співпраці.

2. Комплексний сервісний підхід

Перетворення бізнесу є основною проблемою в управлінні змінами. Але саме ці зміни (моделі бізнесу, управління, кооперації, форм розробки й просування продукту, організації робочих процесів, корпоративної культури) і забезпечують у перспективі очікуване зростання продуктивності, конкурентну перевагу, розвиток і при цьому – виняткову якість обслуговування клієнтів, без активності та задоволеності яких немає сенсу реалізувати підприємницьку ініціативу в принципі.

Деякі компанії, наприклад, вважають свідченням цифрових перетворень перехід від локальних систем до гібридних хмар. Інші модернізують тільки фінансове програмне забезпечення, використовуючи популярні нині системи ERP, що включають аналітику в режимі реального часу. Треті використовують digital-технології лише для поліпшення якості обслуговування. Однак, без комплексного стратегічного підходу в існуючих бізнес-процесах і продуктах такі проекти кваліфікуються, швидше, як оптимізація, а не трансформація, а ця різниця принципово важлива при інвестуванні коштів у перетворення. Крім того, на сьогоднішній день переважна частина компаній-розробників/інтеграторів/провайдерів програмного забезпечення все частіше пропонують і навіть наполягають на комплексних «пакетних» сервісних рішеннях для трансформації всього підприємства, а не тільки ряду опцій і процесів. Залишається лише визначити ціну питання й реально оцінити свої можливості.

Пом’якшити тривогу від перспективи цифрових змін, між тим, допоможе усвідомлення поточного темпу зростання їх затребуваності у світових масштабах: згідно з дослідженням IDC, інвестиції в локальні цифрові рішення та комплексні кейси збільшилися в сукупному річному прирості на 17,5% до 7,4 трлн. дол., не дивлячись на коронакризу, і ця цифра зросте ще в рази до 2023 року.

3. Орієнтир на безпрограшні технології

При всьому розмаїтті сучасних інноваційних рішень для виробництва та офісу, практично всі вони якщо не прямо, то опосередковано передбачають автоматизацію низки ключових процесів, за рахунок чого й досягається оптимізація ресурсів та бізнес-діяльності в цілому.

  Автоматизація (RPA) в основному базується на програмуванні й спирається на API для інтеграції різноманітних систем у комплексі з метою виконання завдань відповідно до встановленої стратегічної мети. А RPA з використанням штучного інтелекту (гіперавтоматизація) і взагалі не поступиться пальмою першості жодній іншій технології у найближчій перспективі, так як найбільш прогресивна, оптимальна, адаптивна та «розумна».

Згідно з аналізом Gartner, рішення по гіперавтоматізаціі, де в бій вступають цілі комбінації різних передових цифрових інструментів, що дозволяють швидко масштабувати перетворення бізнесу, – беззаперечна гарантія твердої конкурентної стійкості на ринку за будь-яких обставин. Gartner прогнозує, що до 2024 року більшість організацій у всіх галузях скоротять свої експлуатаційні витрати мінімум на 30% за допомогою об’єднання технологій гіперавтоматизації з переробленими операційними процесами. Вже станом на сьогоднішній день COVID-19 прискорив цей процес удвічі, якщо порівнювати з аналогічним періодом 2019 року.   За оцінками Grand View Research, до 2027 року обсяг ринку RPA становитиме 10,7 млрд. дол., при тому попит на відповідні рішення так само пов’язують ні з чим іншим, як із коронакризою: світовий бізнес стрімко трансформується у цифровий, навіть коли доводиться жертвувати інвестиційними можливостями.