Аналітика

Діджитал-трансформація фармацевтики: стратегія розвитку за межами пробірки

~ 4 хв

Порівняно з іншими галузями, фармацевтика, як не парадоксально, освоює нові діджитал-технології повільніше. Це відбувається головним чином тому, що фармпромисловість жорстко регулюється, має серйозні обмеження інтелектуальної власності та добре відому консервативну культуру.

Chubatyuk_analytics_pharma

Крім того, тут, як і в інших областях, не існує єдиного шаблону, що гарантує успіх трансформації у зрізі поточної кризи. Проте, COVID-19 вплинув на цифрові тенденції повсюдно, проклавши цілком зрозумілий шлях для їх засвоєння, а світові лідери індустрії мовчки прийняли той факт, що цільові інвестиції важливі як ніколи.

Цифрова бізнес-модель

Коронавірус створив нові парадигми.

У контексті маркетингу тепер недостатньо традиційного впливу у вигляді мережевої реалізації та класичних форм реклами. З початку пандемії онлайн-трафік фармкомпаній виріс більш ніж на 35%. Пацієнти масово відвідують відповідні веб-сайти для отримання інформації від першоджерела про медпрепарати та методи лікування, автоматично завищуючи і вимоги до них, і безпосередньо відповідальність самих виробників за свою продукцію. Зростаючий попит трансформує канали надання актуальних даних. А, отже, їх необхідно цифровізувати з орієнтиром на максимальну персоналізацію.

У контексті конкуренції тепер недостатньо інновацій, що дозволяють красиво відштампувати й ефектно упакувати. Потреба в ряді певних препаратів буде збільшуватися з кожним днем, як і логічне прагнення кожної компанії виробляти їх. А, отже, продукцію необхідно максимально диференціювати від конкурентів.

У контексті внутрішніх бізнес-процесів тепер недостатньо однієї впровадженої ERP-системи. Це очевидно, виходячи з величезної плинності нових наукових, споживчих, ринкових, загальних галузевих даних, які вимагають більш швидкої та ефективної їх обробки й аналізу. А, отже, необхідно нарощувати змістовну, контекстуалізовану, цілісну історію своїх наскрізних операцій і використовувати її для успішного вирішення сьогоднішніх бізнес-проблем.

Цифрова лабораторія

Поточна тенденція – зміщення від генерації даних до їх розширеного аналізу. Переважна більшість фармкомпаній уже вклали значні кошти в цифрові сховища для своїх даних НДДКР і контролю якості.  Наступний етап – перетворити інертність цих даних на активний процес. Платформи розширеної аналітики, базовані на AI і ML, стали незамінними ще до пандемії. Вони сприяють узгодженню та інтерпретації всієї інформації, що накопичується з розрізнених джерел, і дозволяють використовувати їх для відкриття нових можливостей виробництва та просування.

У виробничому середовищі лабораторії можуть використовувати аналітику даних для візуалізації їх історичної ефективності з метою прогнозування майбутніх результатів. Це усуває потребу в дороговартісних експериментах і допомагає краще контролювати свої запаси. У середовищі НДДКР розширена аналітика даних може допомогти в короткі терміни провести економічні та ефективні клінічні випробування, вирішити важливі організаційні й операційні питання, скоротити нераціональні витрати та направити їх на НДДКР чітко в контексті розробки конкретних ліків, які забезпечать довгострокові стійкі результати для фармбізнесу.

У порівнянні з іншими середовищами, такими як лабораторія контролю якості, найчастіше керованих GMP, цифрова лабораторія досліджень і розробок відрізняється своєю гнучкістю. Фармкомпанії, що впроваджують відповідні діджитал-інструменти, отримують користь і конкурентний досвід із власних же розробок, включаючи невдалі. Використовуючи сучасні системи LIMS і ELN, можна виокремлювати й аналізувати критично важливі історичні дані для нових наукових досліджень з такою глибиною, яка просто неможлива з паперовими записами.

По-справжньому цифровізовані лабораторії контролю якості також мають перевагу у більшій прозорості витрат. Інтегруючи свої дані LIMS із даними з інших організаційних систем, включаючи ERP, групи якості більш точно визначають рентабельність інвестицій, допомагаючи стримувати під час кризи необхідні операційні бюджети. В той час як безпосередньо керівники фармпідприємств здобувають консолідоване уявлення щодо прибутковості всієї екосистеми компанії, направляючи ресурси туди, де гарантована їх віддача.

Цифрове виробництво

Виробниче середовище фармацевтичного сектору неминуче делегуватиме більше завдань прогресивним цифровим технологіям. Ми або вскочимо у цей процес зараз, або схопимо його за хвіст, але альтернативного варіанту просто немає, так як існуючий стан речей натисне на всі больові точки індустрії.

Якість має свою ціну. Кожна фармакологічна компанія, де розуміють це, розуміють і те, що кращий спосіб продовжувати випускати високоякісну продукцію та створювати унікальну нову – це переходити на цільові інструменти цифровізації й автоматизації виробничих процесів. Саме такий підхід дає можливість і вивільняє кошти для скорочення втрат зусиль на користь більш високої пропускної здатності без шкоди для якості фармпродукції.

Глобально, на практиці способів трансформувати фармвиробництво чимало. Наприклад, за допомогою більш тісної інтеграції НДДКР і контролю якості за допомогою LIMS. Або за допомогою впровадження комплексних систем автоматизації. Суть в усуненні застарілих методологій використання даних і ресурсів, а не у пріоритетності тієї чи іншої діджитал-системи. В якому б вигляді не були розгорнуті відповідні цифрові інструменти, – за розумного підходу до їх інтеграції компанія отримує точні засоби збору даних, оптимізований зв’язок між командами, контроль над внутрішніми робочими процесами, економію коштів і підвищення якості продукції.

Потенційний вплив таких рішень і їх наслідків на фармбізнес в цілому величезний. Деякі компанії, народжені в індустрії вже в цифрову епоху, не втрималися б на ринку без можливостей автоматизації та передової аналітики даних і поза кризою. Старожилам навпаки доведеться переглянути нерентабельні системи, аби не відставати. Але урок для всіх один: для того, щоб вижити в умовах зростаючого конкурентного та все більш регульованого фармацевтичного середовища, необхідна гнучка та якісно інтегрована цифрова мережа в усіх секторах життєдіяльності підприємства.