Аналітика

Цифрова трансформація або трансформація бізнесу та ефективний кризовий менеджмент?

~ 3 хв

Робота в умовах пандемії: стратегії та інструменти для підтримки продуктивності і нових перспектив

Спалах епідемії коронавірусу – це, перш за все, людська трагедія, від якої страждають сотні тисяч людей. Але й на світову економіку та бізнес-процеси ситуація має не менший, зростаючий буквально в геометричній прогресії, вплив. Безумовно, в першу чергу, згубний. Але ми живемо в епоху унікальних діджитал-можливостей, і як раз зараз саме час випробувати їх переваги на практиці.

Самодисципліна, саморозвиток і ефект «продуктивної дистанції»

Тенденція роботи поза офісом невблаганно зростає, незалежно від апокаліптичних сценаріїв розвитку подій у суспільстві й рівня економічного прогресу у тій чи іншій країні. Значна кількість компаній у всьому світі, у різних галузях та за наявності абсолютно різних ресурсів, поетапно переходять на цифрові комунікаційні платформи задля уникнення масових енерговитратних фізичних зборів.

На сьогоднішній день існує просто незліченна кількість відповідних хмарних сервісів, інтелектуальних систем і цифрових додатків зі зручними інтерфейсами, які дозволяють роботодавцю отримати максимальну віддачу від віддаленої роботи своїх співробітників.

Проведені у режимі онлайн конференції, наради та стратегічні робочі сесії з планування не менш продуктивні, аніж звичні форматні. Але при цьому звільняють масу часу всім учасникам для саморозвитку і можливості додаткового самонавчання, а також сприяють формуванню стійкої самодисципліни та, по факту, – зростанню продуктивності.

Доступні та надійні умови для віддаленого цифрового доступу

Цілком логічно, що далеко не кожна компанія готова й може собі дозволити комплексні рішення з цифрової трансформації бізнес-процесів. Але саме у даному конкретному випадку є привід розглянути стратегію трансформації самого бізнесу. В умовах пандемії ніхто не застрахований від того, що рано чи пізно людям доведеться «ходити на роботу» в інтернет, а не до офісу, а по закінченню кризового періоду формат «онлайн взаємодії» все одно вкорениться, зважаючи на свою виправдану ефективність.

Що для цього потрібно в першу чергу? Забезпечити надійну та ефективну основу для віддаленого цифрового доступу за допомогою безпечного підключення до ІТ-ресурсів в рамках бізнесу, а також до самого інтернету. Великі компанії, як правило, мають власну корпоративну мережу з доступом до каналів даних і необхідних додатків. Для тих організацій, що до сих пір обходилися без подібних інструментів, таких знайдеться в надлишку на ринку програмного забезпечення – на будь-який бюджет і будь-які можливості.

Так, впровадження, запуск і управління відповідною платформою або системою вимагатимуть певних витрат. Але рішення підключить до роботи абсолютно весь робочий колектив, а це рівносильно стабільній і продуктивній діяльності організації в умовах кризи (і не тільки).

Перепрофілювання виробництв на потреби сфери охорони здоров’я на період пандемії

Буквально днями прем’єр-міністр Великобританії Борис Джонсон закликав виробничих гігантів країни направити свої технічні потужності на забезпечення апаратами штучної вентиляції легень хворих на коронавірус громадян.

Наскільки стратегічно обґрунтовано дане звернення? На всі сто відсотків. Великі виробництва, більшість з яких оснащені за останнім словом техніки, та автоматизували свої основні функції, можуть опинитися в однаково збитковому становищі внаслідок економічної кризи, спричиненої пандемією. Отже, найкращим рішенням у такій ситуації буде безпрецедентна можливість не призупиняти виробництво, а перепрофілювати його на перші потреби населення.

У контексті конкретної актуальної ситуації важливо підкреслити, що АШВЛ – не єдина нагальна потреба сфери охорони здоров’я сьогодні, і вже тим більше – не лише у Великобританії. Відповідно, буде як мінімум логічно долучити до розв’язання глобальної проблеми гострої нестачі медобладнання виробників із інших галузей, якщо вони володіють для цього ресурсом.