Цифрова трансформація радикально змінила індустрію телекомунікацій. Найбільше вона торкнулася процеса створення, постачання та споживання контенту. Як наслідок – з’явилася послуга OTT (Over the Top). Це метод передачі даних, при якому відеосигнал йде від провайдера до користувача по мережі передачі даних, при цьому відсутній прямий контакт з оператором зв’язку. При класичному способі IPTV контент передається користувачеві тільки через мережу, керовану безпосередньо оператором.

Традиційне телебачення в даний час відійшло на другий план: 65% споживачів платять за кабельне або супутникове телебачення, при цьому 69% з них користуються послугами потокового мовлення OTT – ці показники на 10% вище в порівнянні з 2009 роком. Споживача можна зрозуміти: ОТТ забезпечує послугу кращої якості за більш доступною ціною, так званий «контент на вимогу».

Він дозволяє користувачам переглядати всі, що вони хочуть, в будь-який час і в будь-якому місці на самих різних пристроях. І чим більше постачальників даних є на ринку, тим вище між ними конкуренція. І тут на допомогу приходить технологія big data. При правильному застосуванні її можна використовувати не тільки для забезпечення взаємодії з користувачем, але і для того, щоб провайдери могли автоматизувати і оптимізувати надання своїх послуг. Механізми машинного навчання дозволяють зіставляти бажаний контент з тим, що є – від відео на YouTube до нових серій популярного серіалу.

Персоналізація захоплює і рекламу: компанії-постачальники телекомунікаційних послуг орієнтуються на цільову аудиторію, використовуючи технологію штучного інтелекту. Наприклад, платформа Hulu (веб-сервіс потокового мовлення) майже повністю управляється AI.

За оцінками компанії Netflix, використання технології штучного інтелекту для автоматизації робочих процесів і скорочення відтоку клієнтів економить компанії 1 мільярд доларів на рік. Збір і аналіз даних не менш важливі. Наприклад, в 2007 році Netflix адаптувала інтерфейс до потреб глядачів. З тих пір кількість користувачів почала зростати гігантськими темпами.

Цифровий простір перенасичений контентом, можливостями і опціями, тому у споживачів з’являються особливі очікування. Якщо постачальник контенту має намір утримувати і збільшувати аудиторію, необхідно відповідати вимогам глядачів. Саме цей фактор спонукав Netflix співпрацювати з Comcast і Verizon, щоб забезпечити безперебійну потокову передачу свого контенту. Ще одна вимога – гнучкість і мобільність. Вони потрібні для того, щоб аудиторія могла споживати контент з різних пристроїв. Ось чому телекомунікаційні компанії зобов’язані впроваджувати інновації як частина сучасної бізнес-моделі і підтримувати тісний зв’язок зі своєю аудиторією.

Третій аспект успіху – створення фірмового контенту і нового формату подачі даних. Саме з цієї причини користувачам все частіше пропонують на вибір кілька типів підписок, наприклад, «стандарт», «преміум» та інше. Популярним способом утримання аудиторії є гейміфікація: наявність захоплюючих функцій на платформах ОТТ, динамічна реклама і т.д.

Великі дані в сфері телекомунікацій здійснили істотний вплив і на рекламу в контексті цифрового телебачення. ТV тепер теж орієнтується на конкретного глядача. Точний таргетинг зменшує витрати на рекламу, дає брендам повну картину відгуку аудиторії (впізнаваність, підвищення лояльності і т.д.).

Згідно з прогнозами, у 2020 році вкладення в сектор адресного телебачення сягнуть суми 4,7 млрд. дол. Навіть такі компанії, як Vizio або Samsung в даний час впроваджують технології для підтримки адресних рекламних сервісів на смарт-телевізорах і підключених пристроях.

Автор: Марина Шост


Читайте також:

Big Data-аналіз показав гендерну нерівність в творчих галузях

Як обробка великих даних за допомогою ШІ допомагає будівельним компаніям

Коментарi