Фінансова система трансформується під впливом сучасних технологій не менше, ніж інші галузі економіки. Банківські установи виходять у віртуальний простір для роботи, стикаються з конкурентами і безліччю фінтех стартапів, що оперують такими активами, як криптовалюта. За оцінками Gartner, до 2030 року 80% традиційних банків збанкрутують. Аналітики стверджують, що визнаним постачальникам фінансових послуг доведеться рухатися швидше, створюючи цифрові платформи або знаходячи нішеві продукти. При цьому сучасні технології є тією самою рушійною силою, яка забезпечує організаціям стабільність.

Royal Bank of Scotland Group (RBS), один з гігантів фінансових послуг, приклад компанії, яка використовує попереджуючий підхід у відповідь на зміни в сфері інформаційних технологій, характерні для великих банків. До групи RBS входять такі фінансові організації, як Royal Bank of Scotland, NatWest, Ulster Bank і Coutts. Досвід виходу з кризових ситуації у компанії вже є: у червні 2012 року збої, викликані оновленням програмного забезпечення, торкнулися 6,5 мільйона клієнтів у Великобританії. В кінцевому підсумку організація була оштрафована на 42 млн.фунтів стерлінгів.

З метою виходу з кризи компанія RBS Group вирішила повністю переглянути політику надання послуг, і створила цифрову платформу для взаємодії з клієнтами і протидії зривів в роботі. Ідея платформи полягала в тому, що банк повинен бути відкритий для партнерства з усіма зовнішніми організаціями, постачальниками і стартапами. Наприклад, комерційний банк Великобританії NatWest створив Mettle – цифровий банківський сервіс для малого бізнесу, а також додаток для обліку особистих коштів під назвою Mimo, що використовує прикладні програми для відкритих банківських операцій, штучний інтелект (AI) і аналітику даних для створення соціальної мережі, яка допомагає клієнтам управляти своїми грошима.

В даний час Mimo проходить бета-тестування з 5500 клієнтами, потрапити в мережу можна поки що тільки за запрошенням. Додаток надає клієнтам інформацію про витрати і кредити, сповіщає про майбутні виплати по страхуванню, підписці та оплаті комунальних послуг. Зараз NatWest тестує навіть функцію бронювання ресторанів, намагаючись відійти від сталого громадського шаблону щодо функції банку.

При такому підході дані є найціннішим ресурсом організації, поряд з блокчейном або штучним інтелектом. За останні роки з’являється все більше доказів того, що банківський бізнес неминуче трансформується, потрапляючи під вплив технологій.

NatWest також створила цифрового асистента по імені Cora з використанням технології, що створила новозеландська компанія Soul Machines. Текстовий чат-бот відповідає на питання клієнтів на сторінках онлайн-допомоги банку. Він надає інформацію по 200 основним банківським запитам і в середньому бере участь у 100 тис. діалогів на місяць. Клієнти підтримують бесіду з Cora через екран комп’ютера, планшет або мобільний телефон

Автор: Марина Шост


Читайте також:

Великі дані в індустрії лікарського канабісу

Корейський підрозділ MetLife уклав контракт з стартапом Endor

Коментарi