Фото: purdue.edu

Фахівці громадського дослідницького університету Пердью (США, штат Індіана) розробили технологію використання дронів для картографування місця дорожньо-транспортної пригоди та оцінки рівня збитку, нанесеного автомобілю.

За даними експертів, картографування масштабної аварії, особливо при наявності загиблих, займає від двох до трьох годин, що призводить до утворення пробок і нових аварійних ситуацій. Дрони збирають інформацію набагато швидше, ніж люди – навчений безпілотник здатний з повітря створити карту події за 5-8 хвилин. Крім того, кожен дрон оснащений функцією тепловізора і “бачить” під уламками авто людей, фіксує їх розташування – це означає, що лікарі і рятувальні служби зможуть швидше витягти постраждалих.

Технологію фотограметричних знімків для дронів розробив професор Томас Пейдж, фахівець у галузі цивільної інженерії. Метод фотограметрії дозволяє безпілотнику аналізувати ділянку дороги з урахуванням висоти розташованих об’єктів. Завдяки швидкому переміщенню та малим розмірам, дрон охоплює всю зону ДТП за лічені хвилини. Отримані знімки мають високу якість, по ним можна без ускладнень відтворити картину події і навіть сформувати тривимірну модель ДТП.

Кожен безпілотник запрограмований на запис 100 фотознімків з інтервалом у 2 секунди. Всі знімки піддаються ортокорекціі (усуненню спотворень, викликаних рельєфом місцевості). Щоб процедура ортокорекціі стала можливою, дрони визначають висоту кожного об’єкта на місці аварії. У підсумку співробітники правоохоронних органів та страхових служб отримують максимально достовірну картину події. Використовуючи дані з дронів, формують 3D-модель ДТП, необхідну для роботи криміналістів.

Технологія перевірена і вже використовується в окрузі Тіппекано (штат Індіана, США). У 2018 році на території округу дрони 20 разів використовувалися для складання карти аварійних ситуацій, 15 разів – для супроводу спеціалізованих правоохоронних груп на місцях подій. За повідомленням офісу шерифа округу Тіппекано, використання безпілотників скоротило час простою транспортного потоку після аварій на 60%.

Крім того, застосування літальних апаратів на міських шосе зменшило частоту “вторинних аварій”. Раніше федеральне управління автомобільних доріг Міністерства транспорту США повідомляло, що кількість “вторинних аварій” під час роботи поліції на ділянці ДТП збільшується у 24 рази.

За словами експертів, дрони з функцією фотограметрії можна використовувати не тільки для вивчення місця ДТП, але і для надання допомоги службам порятунку, пошуковим загонам на суші, службам берегової охорони. У лісистих районах, де не допоможуть вертольоти, безпілотники, керовані дистанційно, швидше знайдуть заблукалу людину або тварину. Вони розпізнають підозрілі предмети або об’єкти, сформують точну карту місцевості з урахуванням недавно прокладених маршрутів.

 

Читайте також:

Вчені створили AI, який створює дорожні карти з використанням аерофотознімків

В Університеті Пенн-Стейт розробляють нейромережу для ефективної навігації в місті

Дрони зможуть пересуватися у щільному міському потоці серед автомобілів і пішоходів

Дрони захищатимуть птахів від небезпеки у повітряному просторі