Наземний транспорт в Сінгапурі піддається радикальним змінам. Міські комунікації накриває хвиля технологічного прориву, і його каталізатором є Універсальні транзитні додатки, також відомі як додатки Mobility as a Service (MaaS). За прогнозами економістів, MaaS – нова форма технології, яку чекає велике майбутнє і масове використання.

Послуга Mobility as a Service була презентована на 16-й Міжнародній серії конференцій з питань конкуренції та прав власності на наземні пасажирські перевезення. Захід пройшов в Технологічному університеті Наньян (NTU). На ньому було оголошено, що додатки MaaS почнуть діяти комплексно, як універсальна служба для надання допомоги пасажирам при плануванні їх поїздок, а також для пропозиції різних видів транспорту на вибір. Деякі з додатків дозволяють користувачам вносити фіксовану щомісячну плату онлайн, а натомість отримувати необмежену кількість поїздок на громадському транспорті. Це відповідає моделям платежів, які вже давно використовує такий мережевий ресурс, як Netflix (платежі здійснюються щомісячно).

Влада не жорстко регулюватиме роботу сервісів, оскільки необхідно забезпечити вільний робочий простір і можливість для просування і конкуренції в транспортному секторі. Всі провайдери MaaS отримають карти міських транспортних маршрутів, на підставі яких зможуть побудувати зручну і функціональну мережу перевезень. Як приклад влада Сінгапуру наводить компанію Grab, яка використовувала MaaS для надання користувачам планувальника громадського транспорту і оренди електронних скутерів через фірмовий додаток.

У жовтні 2019 року в Сінгапурі відбудеться Всесвітній конгрес з інтелектуальних транспортних систем, в заході візьме участь сінгапурське Управління наземного транспорту. Поки що розробники зосереджені на таксі та послугах прокату автомобілів, адже в місті вже існує докладна схема такої мережі і її можна використовувати як базу для старту MaaS. У липні 2018 року республіка вже зробила перші кроки на шляху до трансформації транспортної галузі: в Сінгапурі запустили Industry Transformation Map (ITM).

ITM для наземного транспорту був розроблений Міським транспортним управлінням (Land Transport Authority) за підтримки профспілок і галузевих партнерів. До 2030 року в республіці буде впроваджена орієнтована на населення система наземного транспорту з великою кількістю вузлових маршрутів, комунікацій і якісним обслуговуванням. Зараз ITM є базою розвитку і перетворення для наземного транспорту. З рядової галузі вона переходить в галузь, що базується на технологіях і роботі висококваліфікованих кадрів. Основні інструменти транспортної системи: автономні транспортні засоби (AV), великі дані і штучний інтелект (AI).

Автор: Марина Шост


Читайте також:

У США впроваджують систему Intelligent Intersections – «розумні світлофори» на перехрестях

У Нью-Йорку тестують інноваційні рішення для метро і автобусів

Коментарi