Компанія Beijing Electric Vehicle (BJEV) зіткнулася з потребою в реорганізації: населення країни припинило активно купувати дешеві китайські електромобілі. Ця тенденція зберігається навіть незважаючи на агресивну економічну політику країни в індустрії електричних автомобілів – китайців орієнтують на придбання вітчизняних транспортних засобів, однак в країні є попит на більш дорогі та якісні авто зарубіжних компаній.

BJEV – невідомий за межами країни виробник, проте на території Китаю компанія виробляє найбільшу кількість електромобілів і є другою за чисельністю виробників авто після Tesla. Така популярність компанії була пов’язана з держпідтримкою і виділенням субсидій на покупку машин. Однак зараз споживчі субсидії на дешеві електричні автомобілі скорочуються, а це означає, що ринок електрокарів відкритий для західних виробників.

Керівництво BJEV планує найняти зарубіжних фахівців для розвитку компанії. Ринок електромобілів Китаю випереджає аналогічний ринок інших країн. За даними компанії Bloomberg New Energy Finance, в 2018 році на частку Китаю припадало 60% від 1,3 мільйона електромашин, проданих в усьому світі. Для прикладу: найдешевше китайське електричне авто рік тому можна було купити за 8 тисяч доларів. Тепер у автовиробників Tesla, General Motors, Volkswagen і BMW з’явиться додатковий ринок збуту і потенційні клієнти – китайці.

За даними аналітичної фірми Wood Mackenzie, в 2018 році у Китаї на частку чистої електротехніки припало 3,3% продажів нових легкових автомобілів у порівнянні з 0,7% в 2015 році, що більш ніж вдвічі перевищує показники США. У сукупності чисті електрики і гібриди, що підключаються до мережі, складали 4,5% ринку Китаю у 2018 році. Згідно зі звітом Bloomberg, в 2018 році BJEV продав близько 152 тисяч повністю електричних автомобілів – на 50% більше, ніж реалізувала компанія BYD (виробник гібридів). З 2020 року BJEV планує продавати 500 тисяч електромобілів щорічно і хоче вийти на зарубіжні ринки.
Китайське суспільство інженерів-автомобілебудівників прогнозує, що до 2030 року 40% продажів автомобілів припаде на частку повністю електричних моделей або гібридів. Так країна планує боротися із забрудненням навколишнього середовища і обмеженнями по імпорту нафти. А ще держава зацікавлена ​​у створенні конкурентоспроможних транспортних компаній.

Поряд з участю у світовій гонці електромобілів, мегаполіси країни, наприклад, Пекін, страждають від перенасиченості автотранспортом: масово скорочується кількість нових номерних знаків, обмежується можливість використання машин у певних районах. Китай як і раніше вимагає, щоб іноземні автовиробники сплачували мито, якщо виробляють свою продукцію за межами країни.

Гонка електромобілів має не тільки технологічне значення, а й переслідує геополітичні, економічні та екологічні інтереси. Те, що відбувається сьогодні в Китаї, стане величезним випробуванням для всієї інфраструктури, а головне питання – чи зможуть електромобілі повністю замінити бензинові? Якщо так, наслідки для екології та нафтової промисловості будуть неймовірними.

Автор: Марина Шост


Читайте також:

У Флориді презентували громадську програму вироблення сонячної енергії SolarTogether

У Нідерландах планується запуск виробництва палива на водній основі

Коментарi