Більшість компаній прагнуть використовувати всі переваги великих даних. Дослідження, проведене фахівцями Массачусетського технологічного інституту показало, що компанії, які організовують свою діяльність, ґрунтуючись на big data, на 6% продуктивніші і успішніші, ніж конкуренти. У масштабах великих корпорацій ці цифри еквівалентні мільйонам доларів.

Річард Джойс (Richard Joyce), старший аналітик компанії Forrester, який займається дослідженнями ринку, повідомив, що для типової компанії зі списку Fortune 1000 відкриття доступу до даних додатково на 10% спричинить за собою збільшення доходів на 65 мільйонів доларів. У Forrester переконані, що бізнес, який використовує переваги великих даних, збільшує прибутковість в середньому на 30% на рік.

Незважаючи на переваги big data, підтримувати корпоративну культуру при використанні цієї технології досить непросто. На доказ того NewVantage Partners наводять результати дослідження, яке показало, що 72% керівників вищої ланки не можуть сформувати культуру управління даними в компаніях, хоча і намагаються це зробити. На сьогоднішній день відсоток учасників ринку, які ефективно використовують великі дані знизився: для порівняння, у 2017 році він становив 37%, а у 2019 – 31%. Цифрова регресія свідчить про те, що сьогодні ставки робляться не на масовість, а на якість – якщо фірма не в змозі правильно використовувати технології великих даних, вона від них відмовиться або спробує побудувати процес їх використання інакше.

Доречно буде порівняти технологію біг дата на підприємстві зі смартфоном. Так, втративши телефон, людина втратить велику кількість важливої ​​інформації. Компанія так само вразлива – що, як доступ до даних буде загублений не на день, а на тижні або місяці?

Сьогодні більшість фірм – великих і середніх – у своєму розпорядженні мають безліч даних, але їх присутність не означає, що на них активно покладаються для прийняття рішень. Якщо корпоративна культура використання інформації не сформована, її необхідно створювати штучно. На жаль, незважаючи на всі маркетингові інструменти, таку культуру неможливо придбати або швидко створити, її потрібно систематично формувати. Таким чином, керівники, які покладають великі надії на сучасні технології, будуть розчаровані відсутністю швидкого результату. Причому, основними труднощами в управлінні даними (як показало дослідження) стає не управління технологіями (7,5% опитаних відзначили це як проблему), а управління людьми (62,5%) і процесами (30%).

Щоб створити ефективне робоче середовище, орієнтоване на big data, аналітики рекомендують зосередити увагу на чотирьох принципах:

  • Зміна сприйняття співробітників.
    Руйнування звичних шаблонів колективного мислення – одне з найскладніших завдань для керівництва компанії. Фахівці рекомендують керуючим подавати особистий приклад освоєння сучасних технологій, презентувати порівняльні характеристики використання великих даних на підприємстві (діаграми, графіки, витяги з фінансових звітів і т.д), експериментувати. Прикладом тому може служити компанія Amazon, яка однією з перших застосувала «розумні» технології для розвитку і просування.
  • Закріплення навичок і знань про big data.
    Обов’язкове проходження навчання для співробітників, що працюють з базами даних і всіх, хто використовує цю інформацію; формування аналітичного ресурсу в компанії (фахівці в області аналітики і експерти з даних).
  • Створення єдиної системи використання big data.
    Мається на увазі встановлення єдиних робочих параметрів для всієї компанії, автоматизація процесів (наприклад, очищення від непотрібної інформації, формування звітності).
  • Захист інформації.
    Гарантування безпеки, конфіденційності, постійний зв’язок аналітичних інструментів з бізнес-стратегією – ось запорука ефективного використання big data в будь-якій компанії.

 

Читайте також:

Як Netflix використовує big data для підбору контенту і поліпшення взаємодії з користувачем

Дослідження Micron Technology: як прискорити процес навчання ШІ

Автор: Марина Шост


Коментарi