Судноплавний канал Нідерландів «Новий водний шлях» (Ньїве-Ватервег) відомий у всьому світі. Але ще більшу популярність країні приносить Хук-ван-Холланд – найбільший порт на південному заході країни. Протягом багатьох століть він залишався важливим пунктом економічного і стратегічного призначення, не втрачає світової слави і сьогодні.

Саме в порту Хук-ван-Холланд розташований повністю автоматизований контейнерний термінал Maasvlakte II (MV II), відкритий у 2015 році. За останні три роки верф прославилася тим, що побила рекорд розвантаження контейнерів від Maersk Line. У порту встановлені інтелектуальні датчики, більшість джерел енергії тут поновлювані, деякі з них працюють від енергії вітру. Верф збирає дані за допомогою інтелектуальних камер і дистанційно керованих кранів.

Такий метод збору інформації дуже точний, він забезпечує деталізацію і прозорість даних, завдяки постійному моніторингу керівництво Maasvlakte II може швидко встановити причину неполадки або виявити, чому падає продуктивність. Керівництво MV II стверджує, що жоден термінал світу немає подібного рівня автоматизації. Фізична праця тут практично не використовується – всім керують машини. Оператори верфі переміщують на 20-25% більше контейнерів на годину, ніж у будь-яких інших європейських портах.

У світі 80% товарів, що доставляються споживачам, перевозяться морським транспортом – загальна річна вартість відвантажених в Maasvlakte II вантажів оцінюється в 4 трильйони доларів. Основним партнером MV II є судноплавна компанія Maersk Line. З 600 суден, що здійснюють торговельні операції по всьому світу, 200 належать Maersk Line. В даний час компанія контролює один з найбільших логістичних ланцюгів в океанічних водах.

Ефективна логістика – заслуга AI

За даними аналітичної компанії FedEx, більшість світових логістичних лідерів активно використовують системи штучного інтелекту. Наприклад, Maersk Line застосовують віддалене управління всіма типами контейнерів: на них встановлюють GPS для можливості супутникового відстеження. Завдяки мережі IoT, технічні фахівці компанії можуть фіксувати місцезнаходження контейнера і регулювати терміни відправки товарів, що швидко псуються (зберігаються в рефрижераторах).

Доставка продуктів, які швидко псуються – одне з найскладніших завдань для відправника. Такі продукти можуть зберігатися лише при певній температурі і атмосферних умовах. Якщо рефрижератор на будь-якому етапі доставки відключиться або зламається, несправність не завжди виявляється миттєво. Щорічно Maersk Line витрачала 200 мільйонів доларів на огляд своїх контейнерів і моніторинг працездатності під час поїздок, а також на позови за пошкоджений вантаж.

Зараз, якщо відключається електропостачання або змінюються умови середовища всередині контейнера, інтелектуальні датчики відправляють повідомлення на берег – до найближчих ремонтних компаній (у залежності від того, в якій частині землі знаходиться контейнер).

Вантажі Maersk Line пов’язані між собою мережею Remote Container Management (RCM). Через мережу компанія отримує повний звіт про постачання, переміщення вантажів, дані про товари, технічне обслуговування кораблів та інші важливі параметри. За прогнозами фахівців IBM, системи інтелектуальної аналітики в майбутньому дозволять клієнтам транспортних компаній самотужки направляти і відстежувати відправки через кордони країн.

Автор: Марина Шост


Читайте також:

Компанія NVIDIA Jetson створила агробота для збору ягід

Farmview – проект, який допоможе фермерам підвищити врожайність

Дрони будуть керувати роботизованими бульдозерами і екскаваторами

Коментарi