Відзначимо, що, за статистикою, великі служби доставки та інтернет-магазини вже давно зацікавлені у застосуванні безпілотних дронів для організації доставки замовлень і посилок. Такий інтерес логічно обґрунтований: повітряний простір навіть над великими містами практично не завантажений на відміну від міських вулиць, особливо в період години-пік.

У якості прикладу можна привести компанію Amazon, яка вже активно тестує систему доставки замовлень безпілотниками. Розроблені компанією дрони здатні підніматися на висоту до 120-200 метрів (в залежності від вантажопідйомності) і у найкоротші терміни доставити замовлення. Втім, такі дрони можуть успішно працювати в передмісті або у сільській місцевості, де практично немає високих будинків, і відстань між ними досить велика, що дозволяє безпілотникам з легкістю вибрати місце для посадки. У міських же умовах ситуація в багатьох країнах ускладнена правилами пересування у повітряному просторі, які обмежують можливості транспортування за допомогою дронів навіть легких вантажів на великій висоті. Місцева влада побоюється, що у разі аварії падаючий літальний засіб може становити загрозу для життя мешканців.

Втім, компанії, які все ж планують використовувати дрони для доставки, розглядають один із найбільш легких варіантів вирішення даної проблеми: адаптувати безпілотники для пересування у щільному міському трафіку. Адже всі інші варіанти реалізації відповідних проектів можуть бути пов’язані з величезними фінансовими витратами та юридичними труднощами.

Як відзначають експерти, основний камінь спотикання, який не дозволяє використовувати дрони для повсякденних доставок в великих містах, – їх невміння своєчасно реагувати на статичні та динамічні перешкоди.

Раніше розробники вже робили спроби вирішити цю проблему за допомогою спеціальних сенсорів і додаткових систем, які б дозволили безпілотнику оперативно реагувати на зміну навколишнього середовища. На практиці ж такі системи виявилися досить дорогими та малоефективними. До того ж, додаткове обладнання збільшує масу дрона, що знижує час польоту та зменшує його вантажопідйомність.

Дослідники університету Цюріха і NCCR Robotics намагаються вирішити дане питання за допомогою технологій AI. З цією метою був розроблений алгоритм DroNet, який здатний розпізнавати як статичні, так і динамічні перешкоди на основі зображень, отриманих із вбудованих у дрон камер із широкими кутами огляду.

Для того щоб навчитися безпечно пересуватися серед людей над тротуарами, автомобілів і велосипедистів на дорогах, – DroNet аналізував їх рух в умовах міста. AI навчався реагувати на раптові перешкоди так, як це роблять автомобілісти або велосипедисти. Аналіз цих даних дозволяє безпілотникам безпечно пересуватися у транспортному та пішохідному потоках: вони можуть рухатися по міських дорогах, минаючи автомобілі та не зміщуватись при цьому на смугу зустрічного руху, а також оперативно реагувати на динамічні перешкоди (якщо дрон «бачить», як на нього рухається автомобіль, він зійде з траєкторії зіткнення). Якщо ж хтось із пішоходів вирішить «збити» дрон, – він також зможе ухилитися.

Швейцарські дослідники впевнені, що їх розробка дозволить дронам з легкістю орієнтуватися у міському середовищі та вирішити проблему їх інтеграції у повсякденне життя, виключивши при цьому небезпеку як для автомобілів, так і для пішоходів. Крім того, передбачається, що в майбутньому алгоритм DroNet зможе використовуватися у безпілотному громадському транспорті та в рамках пошукових операцій службами безпеки.