Компанія China Telecom і виробник телекомунікаційного устаткування ZTE протестували 5G на швидкісному маглеві в Шанхаї. Потяги, що переміщаються на магнітній подушці, отримали назву маглев або магнітоплан (від словосполучення magnetic levitation). Склад утримується над дорожнім полотном за рахунок сили електромагнітного поля і, на відміну від інших видів залізничного транспорту не стикається з поверхнею. Цей вид поїздів належить до монорейкових.

Технічно і економічно запуск маглева у всіх країнах світу поки неможливий через їх високу вартість та особливі умови обслуговування, проте перспективи впровадження такого виду транспорту вражають. Швидкість пересування магнітоплану становить, в середньому, 400 км/год (максимальна швидкість досягла 581 км / ч). Тест мережі 5G, проведений China Telecom і компанією ZTE, показав, що термінали передачі сигналу залишилися стабільними під час руху поїзда і зберегли високу пропускну здатність.

Shanghai Maglev – перша в світі комерційна високошвидкісна лінія поїздів на магнітній подушці, вона офіційно визнана виробником найшвидшого комерційного швидкісного поїзда в світі. Технологія Maglev використовує два набору магнітів, один з яких призначений для відштовхування поїзда від колії, а інший – для руху вперед. Відсутність тертя і рухомих частин дозволяє розвинути неймовірну для інших видів транспорту швидкість.

Одна з проблем сучасного світу – забезпечення високоякісного покриття мережі для високошвидкісних поїздів. Цей процес завжди був складним як для операторів зв’язку, так і для постачальників обладнання. Труднощі поглиблюються відсутністю вишок зв’язку в місцях, віддалених від цивілізації і товстими стінками вагонів, які ослаблюють або блокують сигнал. Для вирішення даної проблеми ZTE і China Telecom застосували комплексний підхід, в тому числі запатентовану технологію компенсації ефекту Доплера. Це необхідно для зменшення перешкод бездротового зв’язку, викликаних рухом на високій швидкості.

За заявою представників ZTE, компанія першою в галузі почала використовувати виносні радіоблоки (RRU), сумісні зі смугами частот 2,5 ГГц і 3,5 ГГц, для покриття високошвидкісних залізниць. Інженери компанії об’єднали кілька радіоблоків RRU 8T8R з каналами 5G і технологію сканування сигналу для поліпшення покриття. В даний час діючі проекти магнітопланів запущені не тільки в Китаї, але і в Японії і Південній Кореї. Їх перевагами є висока швидкість пересування, низький рівень шуму і скорочене споживання електроенергії.

Автор: Марина Шост


Читайте також:

Сінгапур розвиває стратегію штучного інтелекту

Загрози ефективності великих даних

Коментарi