Один із останніх звітів HackerRank під назвою «Навички комп’ютерного розробника у 2019 році» включив у себе дані опитування понад 71 000 програмістів різного віку з різних країн. Його мета – не просто вивчити та показати, хто чим зайнятий у сфері ІКТ, а й зламати певні стереотипи відносно того, для чого необхідно програмування в рамках комплексної освіти, і як воно може допомогти змінити напрямок мислення та розуміння своїх можливостей.

Червона нитка проекту – разюча картина, складена з різних поколінь кодерів, які створюють той чи інший продукт залежно від рівня знання програмування та відповідності цих програмних продуктів реальному часу та потребам.

Так, наприклад, розробники «старої школи», особливо у віці від 38 до 53 років та у віці від 54 до 72 років у переважній більшості випадків більшу частину своєї кар’єри створювали гри. Кожен другий з опитаних зазначив, що саме комп’ютерна гра стала їх першим серйозним програмним проектом. Тим не менш, у даний час, програмісти у віці від 16 до 26 років (і навіть молодші), як правило, працюють із програмним забезпеченням для нових пристроїв і платформ, а також над створенням універсальних додатків і інтерфейсів. Притому кожен із них з упевненістю заявляє про успішність свого першого реалізованого проекту на даному терені.

Що показує це дослідження? Величезна прірва між поколіннями пов’язана не просто з плином часу, а з кардинальними змінами у потребах ринку програмних продуктів та потребах самих людей. А головне – наше відношення до комп’ютерів стало зовсім іншим. Тепер це не просто пристрої, що визначають ряд можливостей, а пристрої, що визначають і формують нашу повсякденну діяльність, а також прямий доступ і взаємодію з технологіями, без яких сучасне життя здається мало реальним, вважають автори дослідження.

Колись природа «ранніх» комп’ютерів і програмування були певним чином пов’язані з тенденцією до створення саме ігор. Власне, у свій час це й дало розробникам-початківцям можливість проаналізувати, як можна створювати більш «серйозні» програмні продукти, а ігри зробити частиною безпосередньо самого процесу навчання програмуванню.

Справа в тому, що ще у 1980-х роках комп’ютери були чимось новим і цікавим, а сьогодні вони повсюдні. Вони, тепер у самих різних формах, від стаціонарних до девайсів у вигляді смартфонів, – частина нашого життя, те, з чим ми взаємодіємо (діти – часто взагалі зовсім з раннього віку) і те, що не може існувати без постійно оновлюваного якісного програмного забезпечення. Саме тому на певному етапі вивчення розвитку сфери ІКТ та її впливу на життєдіяльність людства, на порядку денному виявилося програмування та його тотальна користь у рамках базового вивчення та розуміння. Притому, суть була саме в тому, аби навчати дітей з малого віку – це дає колосальний потенціал можливостей для побудови багатогранної та успішної кар’єри у майбутньому. Створити для сучасного покоління школярів вражаючий процес – насправді багато в чому означає просто демістифікувати внутрішню роботу комп’ютера, щоб показати їм, що відбувається всередині пристрою, який вони використовують кожен день, фактично не думаючи.

«Найпростіші задачі програмування, необхідні навіть для банальної програми калькулятора, такі як збір даних, виконання відповідних послідовних логічних дій та подання результатів користувачу, – вже переносять учня у комп’ютер. Має сенс не просто вчити програмування – має сенс робити це всім без винятку і повсюдно.

Більшість досі навіть не знають, які можливості приховані у їх же девайсах. І в майбутньому програмісти-початківці зможуть створювати щось абсолютно нове та унікальне, можливо, те, що переверне світ. І це вже не ігри й не розважальні платформи, а програми для управління пристроями або автоматизації на базі штучного інтелекту. Це все дуже важливо», – резюмують автори дослідження.

Автор: Юлія Долгоп'ятова


Читайте також:

Школярки з Саук Сіті виграли чемпіонат США з кодування

Сучасне програмування у контексті шкільної освіти схоже на вивчення іноземної мови

Коментарi