Уряд Гани спільно з міністерством освіти розробив нову навчальну програму для вивчення ІКТ в дошкільних закладах і початковій школі. Згідно з документом, на етапі навчання KG1 – B6 (від дитячого садка до шостого класу) діти вивчають правила роботи з комп’ютером, програмування, основи роботи з базами даних, соціальні мережі і правила безпеки при взаємодії з обчислювальною технікою.

Програмування та вивчення баз даних, на думку експертів в галузі освіти, один з найважливіших навичок для дітей. Освітня програма шкіл Гани тепер включає такі предмети, як введення в бази даних, вивчення алгоритмів і безпосередньо програмування. Як показує досвід педагогів, отримання навичок читання, письма, рішення математичних і логічних завдань в ранньому віці вельми важливо для подальшого розвитку дитини. Саме тому перші знання в сфері ІКТ діти отримують ще в дитячому садку.

Заняття в дитячих садках і школах будуються за принципом «блоків знань». З кожним роком кількість «блоків» збільшується, а дитина отримує нову інформацію, необхідну для її віку. Якщо говорити про комп’ютерні навички, безумовно, однією з найважливіших є набір тексту. Навчившись друкувати на клавіатурі, діти звикають до роботи у візуальному середовищі, з часом швидкість набору підвищується. Незважаючи на те, що друкарська машинка давно застаріла, володіння клавіатурою і навички набору тексту все одно актуальні, особливо при введенні даних або програмуванні пристроїв.

Сучасні діти, ще не навчившись говорити, інтуїтивно отримують знання про інформаційні технології та їх використання. Вони торкаються до клавіш і сенсорних екранів, швидко розбираються у правилах ігор, а пізніше, навчившись читати і писати, самі шукають потрібну їм інформацію в інтернеті. Розуміння принципу роботи і налаштування нових технологій покращує якість взаємодії дітей з сучасними цифровими пристроями. Уроки програмування допомагають дітям зрозуміти принципи побудови завдань, розвивають логічне мислення, навички дизайну і найголовніше вміння – здатність до створення власних програм та проектів. Дитина, що вивчає основи програмування, ніколи не буде мислити стандартно: кодування розвиває обчислювальне мислення, послідовність у діях, цікавість і здатність вирішувати завдання нестандартним шляхом.

Більшість експертів наголошують на важливості впровадження програмування у шкільні програми. За словами Дугласа Рушкова (Douglas Rushkoff), спікера Codecademy, одного з провідних світових експертів в області цифрових технологій, школи всіх країн світу повинні включити вивчення методів написання коду в навчальну програму. Навчаючи дітей програмуванню, країна в кінцевому підсумку отримає більше розробників програмного і апаратного забезпечення, задовольнить попит на кваліфікованих технічних фахівців.

В якості навчальних матеріалів фахівці пропонують використовувати не тільки комп’ютерні програми або додатки, але і роботів, ігрові програми. У проектах по формуванню обчислювального мислення, починаючи з 4 класу, присутні базові завдання з кодування на Python. З них діти поступово переходять на більш складні проекти. Педагоги застосовують також гейміфікацію процесу навчання, наприклад, така гра як Skyrim дозволяє дітям старшого віку досліджувати модифікації коду, щоб зробити гру ще більш захоплюючою.

У Гані також практикується створення груп з програмування для дітей, не прив’язаних до конкретної школи. Так діти з різних шкіл навчаються комунікації і спільній роботи над проектами. За допомогою такого методу навчання фахівці показують, що технологія як кінцевий продукт – це результат соціальної діяльності, а не заслуга однієї людини. В даний час уряд країни веде діяльність по забезпеченню сільських шкіл комп’ютерами та доступом в інтернет.

Автор: Олена Семенчук


Читайте також:

Яку мову програмування обрати для дитини?

«Цифрове дитинство» вже настало: навіщо кожній дитині потрібно вчити мови програмування?

Коментарi