Коли сьогоднішні школярі потраплять в робоче середовище майбутнього через 10 років, воно, безумовно, буде ще більш конкурентоспроможним, автоматизованим та технологічним, ніж сьогодні. Комп’ютери будуть працювати швидше, а їх вартість стане нижчою.

Штучний інтелект придбає більше потужності, а пристрої доповненої реальності в великій мірі вплинуть на сприйняття інформації в онлайні і офлайні. Глобальні проблеми людства, такі як зміна клімату, економічна нерівність і недоторканність приватного життя, проявляться гостріше. І сучасні системи освіти поки не повністю готові до нової реальності. Не всі школи встигають за зміною технологій, і не у всіх вистачає ресурсів для адаптації.

Поки що в школах основні зусилля йдуть на просування STEM – науки, технологій, техніки і математики – і, крім того, на навчання школярів програмуванню, кодуванню і робототехніці. Але чи допоможуть ці навички дітям досягти успіху в майбутньому на ринку праці? Навички створення контенту відносно прості в освоєнні, стандартизації та оцінюванні. Це означає, що їх легко автоматизувати. Як зазначив експерт з питань штучного інтелекту і освіти Стюарт Елліотт (Stuart Elliott), до 2026 року кількість американців, що володіють високим рівнем комп’ютерної грамотності, складе 60%. У інших розвинених країнах показники будуть приблизно такими ж. Навички математики та аналізу даних повинні бути присутніми у будь-кого, хто має намір отримувати гідну оплату за свою працю.

Характер професійної діяльності також зміниться, і програмістам через 10 років доведеться виконувати набагато більше, ніж просто писати код. На їхні плечі ляже вся «брудна» робота з прогнозування наслідків запуску розробки, пошуку невідповідностей і комунікації з клієнтами. Ще у 2016 році Всесвітній економічний форум передбачив, що трьома основними навичками співробітника до 2020 року стануть: креативність, критичне мислення і здатність до комплексного вирішення проблем. Саме тому педагогам потрібна програма навчання дітей таким навичкам. Робота над ними не входить до шкільних програм, ці вміння побічно розвиваються при вивченні програмування, робототехніки та кодування.

Навесні 2018 року на Всесвітньому саміті «AI for Good» нейробіологи, педагоги і соціологи обговорили перший крок до розвитку навичок майбутнього, а саме – встановлення стандартів комплексного системного мислення і навчання.

Звичайно, ніякі стандарти не є ідеальними, але вони прискорюють розробку відповідних і безкоштовних онлайн-програм, з їх застосуванням будуть створені онлайн-ресурси для викладачів, а також максимально ефективні інструменти на основі штучного інтелекту, які допоможуть дітям творчо підходити до вирішення завдання.

Другий, не менш важливий крок – це поділ освоєння складних навичок на етапи. Наприклад, щоб вирішити складну задачу, студентам необхідно спочатку зрозуміти суть, а потім знайти технічну базу для виконання. Враховуючи досвід минулих десятиліть, після мільйонів доларів інвестицій в кодування і навчання STEM, необхідно навчитися ставити набагато більш глобальні цілі і виходити за рамки розвитку тільки технічних навичок, вважають експерти.

Автор: Олена Семенчук


Читайте також:

Компанія Apple представила оновлений навчальний план «Everyone Can Code»

Girls Who Code (GWC) відкриває клуби кодування для дівчаток в Філадельфії

Коментарi