У Південно-Східній Азії зростає популярність раннього програмування в школах – лідером в даній сфері є Сінгапур. Тут кодування входить в програму шкіл в якості додаткового розвиваючого предмета, нарівні з музикою і балетом.

У сінгапурських середніх школах і коледжах, що дають знання рівня A (аналог британської системи навчання A-Level) комп’ютерні технології та програмування викладають з 2017 року. З огляду на зростання технологічних процесів і розвиток індустрії робототехніки і штучного інтелекту, аналітики прогнозують, що до 2020 року в світі з’явиться більше 2 мільйонів робочих місць. Вони вимагатимуть від випускників базової комп’ютерної грамотності, знання основ програмування.

Експерти у сфері освіти називають раннє програмування універсальним інструментом майбутнього, оскільки крім технічних завдань воно дозволяє розвинути і когнітивні навички, такі як нестандартне мислення, вміння працювати в команді, здатність думати логічно і створювати принципово нові програмні рішення. Чим раніше дитина почне вивчати програмування, тим краще. Для найменших розроблені спеціальні інструменти раннього програмування – Scratch і Hopscotch, а для дітей старшого віку підійдуть і традиційні мови, наприклад, JavaScript, Python і Ruby.

Інші країни Південно-Східної Азії беруть приклад з Сінгапуру і також просувають ідею навчання дітей програмуванню. У Малайзії, наприклад, кодування вже додали до національної освітньої програми і тепер школярі вивчають його з 6 класу. З 2020 року предмет буде частково викладатися на уроках дизайну і технологій в 4 і 5 класах. А в Таїланді за допомогою платформи CodingThailand.org до 2021 року планують навчити програмуванню і інформатиці 10 мільйонів школярів. Платформа призначена для розвитку інтересу до комп’ютерів, особливо у дітей, які проживають у сільських районах і не мають можливості практикуватися в навичках роботи з КТ вдома.

Автор: Олена Семенчук


Читайте також:

Програмування – глобальна потреба ринку праці, і його слід розглядати як основний навичок поряд із читанням

Програмування як ключовий навичок: як уміння працювати з алгоритмами готує дітей до дорослого життя?

Коментарi