У сучасних школах все більше уваги приділяється вивченню робототехніки. Це пов’язано з тим, що випускники шкіл в майбутньому потраплять в робоче середовище, багате технологіями, і роботи будуть невід’ємною частиною цього середовища. Навіть якщо діти обирають професію, не пов’язану з кодуванням і робототехнікою, вивчення цих дисциплін у школі забезпечує їх такими важливими навичками, як аналітичне мислення, програмування, робота в команді, колективне мислення, сприйняття інновацій та багато іншого.

Сьогодні більшість прогресивних шкіл в різних країнах світу вибирають для учнів стратегію STEAM-навчання. Відповідно до одного зі звітів компанії Acer,
робототехніка розвиває навички проектування, побудови та експлуатації роботів. В процесі навчання діти взаємодіють з роботами і механічними системами, не відчувають страху перед незнайомими конструкціями, а вчаться ними керувати.

При вивченні програмування в школах за допомогою традиційного «абстрактного» методу предмет виявляється для більшості дітей дуже складним і нудним. Навчання в ігровому стилі, контроль над роботом і розуміння того, який процес правильний, а який хибний, дає учням безпосередній досвід і розуміння управління роботизованими системами. Це цікаво і легко для розуміння. В даний час робототехніка все ще перебуває на ранній стадії розвитку, тому в якості шкільного предмета вона має всі передумови стати ще популярнішим і охопити максимальну кількість учнів.

Інтернет-видання eSchoolnews виділило кілька основних тенденцій в робототехніці, які спостерігаються експертами сектора EdTech:

    1. Навчання робототехніці стає все більш доступним.
Не всі школи мають можливість вкладати кошти в оснащення класів програмування і робототехніки, однак тенденція до появи таких класів є. Зараз виробники робототехніки намагаються усунути існуючі бар’єри, наприклад, платформа Edison пропонує вчителям безкоштовні навчальні та методичні матеріали, в тому числі плани уроків.

     2. Розвінчання міфу про те, що програмування – навик для хлопчиків.
Зараз багато компаній розробляють гендерно нейтральні роботизовані рішення, наприклад, робот BirdBrain від Finch виглядає як птах, а не як лялька або автомобіль, щоб привертати увагу дітей, незалежно від статі. А компанія Wonder Workshop спеціально створила своїх роботів Dash і Cue нейтральними за статевою ознакою.

     3. Вивчення робототехніки в молодшій школі.

Ще 5 років тому освітні програми з робототехніки були орієнтовані на учнів середньої школи, але з часом тенденція змінилася. Сьогодні раніше знайомство з програмуванням заохочується у всіх школах. Приклади навчальних систем:

  • KinderLab Robotics від KIBO. Комплект складових для дітей, призначений для глибокого розуміння принципів робототехніки;
  • Photon від Eduscape. Робот з п’ятьма візуальними додатками, які підходять навіть для навчання дітей, які не вміють читати;
  • Edison. Програмований робот для навчання навичкам кодування і розвитку обчислювального мислення у дітей молодшого шкільного віку.

Автор: Олена Семенчук


Читайте також:

Нехитра специфіка навчання програмуванню у школі: питання «навіщо?» у світовій практиці більше не актуальне

Перша в світі інтерактивна студія навчання кодуванню – Codeverse

Коментарi