Нинішня реальність така, що технології будуть розвиватися із надзвичайною швидкістю у найближчому майбутньому, впливаючи на всі без винятку сфери діяльності суспільства та кожної окремої людини. При цьому набір навичок, які дитина сьогодні здобуває та розвиває у школі в процесі навчання, існуватиме завжди, і саме від них переважно буде залежати те, наскільки успішно вона адаптуватиметься до навколишнього світу та його тенденцій.

Сьогодні загальна цифрова грамотність, знання основ програмування та роботи з ІКТ фактично являються ключовими умовами ефективного навчання, а у перспективі -успішного працевлаштування на сучасному ринку праці незалежно від обраної професії.

Згідно практичним дослідженням щодо користі та важливості вивчення дітьми раннього програмування у школах засновниками впливової міжнародної онлайн-платформи Tynker, експерти виокремили наступні навички та компетенції:

  1. Програмування покращує загальні результати та успішність навчання:
    Математика: програмування допомагає дітям візуалізувати абстрактні поняття, дозволяючи застосовувати підрахунки у реальних ситуаціях.
    Писемність: працюючи з мовами програмування, діти краще зосереджуються на правильності написання та починають розуміти цінність стислості та планування.
    Креативність: діти вчаться експериментувати, розкриваючи свої розумові здібності та творчий потенціал.
    Впевненість: батьки дітей, які вивчають програмування у школі, засвідчують їх більшу відкритість, посилення взаємної довіри та ентузіазму у навчанні.
  2. Програмування формує «гнучкі» навички:
    Організованість: програмування вчить будувати комунікації та працювати у команді, а також фокусуватися на проблемі.
    Стійкість: програмування потребує концентрації уваги та стійкості у подоланні проблеми.
    Логіка: програмування вчить логічно та критично мислити в ході вирішення поставленої задачі.
  3. Програмування закладає основи успішного майбутнього:
    Розширення прав і можливостей: програмуючи, діти вчаться долати перешкоди, адекватно сприймати зміни та не боятися експериментувати, коли цього вимагає ситуація, розуміти «природу» походження технологій, формувати уявлення про майбутню професію.
    Життєві навички: програмування – це «друга базова грамотність» у цифрову епоху, що дає можливість не лише користуватися технологіями, а й створювати їх у відповідності до власних потреб і потреб суспільства.
    Підготовка до успішної кар’єри та конкурентоспроможності: попит на працівників, які володіють базовими мовами програмування, зростає й посилено зростатиме з кожним днем. Саме на таких фахівців уже сьогодні орієнтується сучасний ринок праці.

Принципово зазначити, що, на фоні очікуваних кадрових прогнозів, ідея вивчення програмування у школах від початку має за мету не виростити майбутніх програмістів та вузькоспеціалізованих спеціалістів з ІКТ, а сформувати якісно нове покоління всебічно розвинених прогресивних спеціалістів кожної сфери діяльності. Адже сьогодні фактично кожна професія пов’язана з інформаційно-комп’ютерними технологіями та потребує вкрай специфічних знань і умінь від нових учасників ринку.

Так, згідно прогнозам EU Code Week, майже 90% робочих місць усіх можливих професій до 2025 року будуть прив’язані до ІКТ у тій чи іншій мірі й потребуватимуть хоча б базового рівня навичок програмування та взаємодії з інформаційно-комп’ютерними технологіями. І вже до 2020 року по всій Європі відчуватиметься нестача у понад 800 000 фахівців із комп’ютерними навичками для розробки та вдосконалення всіх можливих програмних сервісів.

Важливо, щоб сьогоднішні шкільні програми, стартуючи з початкових класів, відображали сучасні тенденції та реагували на ключові зміни у потребах і пріоритетах як самих дітей та їхніх батьків, так і держави в цілому. По мірі формування нових поколінь, це дозволить отримати пріоритетну кількість кваліфікованих фахівців, здатних стати частиною нових звершень та інноваційних процесів, яких потребує економіка.

Автор: Юлія Долгоп'ятова


Читайте також:

У школах Гани вводять вивчення програмування і баз даних

Як сьогоднішні школярі будуватимуть економіку нашого майбутнього?

Коментарi