Ідея навчання програмуванню дітей молодшої школи народилася ще у 1960-х, а тому досвід задіяння технологій у початковій освіті має глибоке коріння та насичену практику. Сьогодні вивчення програмування та основ ІКТ має особливе значення, оскільки формує у дітей навички та компетенції, що є надважливими для побудови прибуткової кар‘єри. Серед них: вміння логічно та критично мислити, багатозадачність і винахідливість, комунікабельність і розуміння принципу командної роботи, творчий підхід до вирішення різноманітних завдань, більш глибоке й свідоме сприйняття технологій, посилений інтерес до здобуття нових знань. Саме з цим досвідом діти прийдуть будувати економіку держави та зможуть гідно конкурувати на ринку навіть за відсутності великих амбіцій.

Чимало міжнародних досліджень вказують на те, що діти з більшою вірогідністю збережуть свій природний інтерес і потяг до такої дисципліни, як програмування, якщо почнуть вивчати його у ранньому віці. А це може суттєво вплинути на ріст відповідних профільних спеціалістів, які зможуть створювати нові продукти або розвивати та впливати на вдосконалення вже існуючих. Варто звернути увагу на останні тенденції та прогнози.

Перспективи вивчення раннього програмування у цифрах:

  • Згідно даним Бюро статистики праці США (2019), зайнятість у сфері комп’ютерних та інформаційних технологій виросте на 13% до 2026 року, що вище, аніж в середньому по всім професіям. Ці спеціальності створять близько 557 100 нових робочих місць. Попит на відповідних працівників буде обумовлений підвищеною увагою до хмарних обчислень, збору та зберігання великих даних, а також інформаційної безпеки. Експерти також підрахували, що середня річна заробітна плата за професіями, пов’язаними з комп’ютерами, програмуванням і інформаційними технологіями, склала у травні 2018 року 86 320 дол. у США, що вище середньої річної заробітної плати у сукупності за всіма іншими професіями (38 640 дол).
  • Згідно даним Вченої Комісії Центру глобальної освіти (США, 2018), за допомогою впровадження саме таких предметів, як програмування або основи роботи з ІКТ, у дітей розвивається набір навичок, необхідних для конкурування в економіці XXI століття. На сьогоднішній день близько 40% роботодавців відчувають труднощі з набором співробітників, які володіють навичками критичного мислення, винахідливості, логіки та вміння якісно працювати з ІКТ. Проблема вимагає від систем освіти використання всіх доступних можливостей для формування кваліфікованих кадрів.
  • Згідно даним Burning Glass Technologies (США, 2016), робота, що вимагає навичок програмування, щороку забезпечує прибуток в середньому на 22 000 дол. більше, аніж будь-яка інша (розрив складає приблизно 84 тис. дол. проти 62 тис. дол.). При цьому саме навички програмування забезпечують шлях до роботи з високим доходом: майже половина робочих місць з найвищим доходом (> 57 тис. дол. на рік) зайнята відповідними професіями, а ринок програмістів зростає в середньому на 12-15% щорічно. У числі професій, де найчастіше роботодавці також вимагають володіння навичками програмування, – працівник ІКТ, простий аналітик даних, дизайнер/художник, маркетолог/HR, інженер, вчений/розробник/технолог.
  • Згідно даним корпорації RAND для фонду Мелінди та Біла Гейтс (США, 2014), персоналізація та індивідуалізація навчального підходу у шкільних класах різних вікових категорій стає доступнішою за рахунок інтерактивної розвиваючої складової, а також завдяки впровадженню предмету раннього програмування. Його вивчення розкриває творчі здібності, дозволяє виявити приховані таланти та можливості учнів і навіть розпізнати їх ранні пріоритети у виборі професії.

Принципово розуміти, що програмування сьогодні – глобальна потреба ринку праці, а не наука виключно для програмістів, і його слід розглядати як основний навичок поряд із читанням, писемністю та основами математики. Безліч сучасних технологічних рішень у всіх без виключення сферах діяльності залежить від рівня вміння програмувати – чи то аналіз даних охорони здоров’я, розробка програмного забезпечення для кібербезпеки або створення спецефектів для фільмів у кіноіндустрії. Програмування – червона нитка, яка проходить через усі майбутні професії світу.

Автор: Юлія Долгоп'ятова


Читайте також:

Програмування як ключовий навичок: як уміння працювати з алгоритмами готує дітей до дорослого життя?

Як сьогоднішні школярі будуватимуть економіку нашого майбутнього?

Коментарi