Фактично, підключення до Інтернету є обов’язковою умовою для шкіл, які практикують навчання програмуванню, так як без нього банально неможливо отримати доступ до сучасних навчальних ресурсів та онлайн-платформ. Крім того, школи все частіше завищують вимоги до навчальної програми, а тому зростає кількість запитів на додатки з високою пропускною здатністю для перегляду і обговорення освітніх потокових відео та іншого інформаційного контенту в рамках прогресивного навчання.

Проте, огляд шкіл у даному контексті, проведений Deloitte і IPSOS за запитом Єврокомісії, показує аж ніяк не повну готовність європейської системи середньої освіти якісно навчати дітей програмувати навіть найпростішими та найбільш доступними способами.

Так, згідно з дослідженням, лише 1 з 5 європейських учнів відвідує школу, що має доступ до високошвидкісного Інтернету (понад 100 Мбіт/с). Крім того, переважають великі ситуативні відмінності між самими європейськими країнами: в той час як країни Північної Європи є явними лідерами щодо розгортання високошвидкісного Інтернету в школах, інші катастрофічно відстають. До речі, для вирішення цієї проблеми Єврокомісія запустила проект Gigabit Internet Connectivity, в рамках якого абсолютно всі школи країн Єврозони повинні бути інтернетизовані протягом найближчого часу.

Іншим важливим моментом є те, що цифрові навички, включаючи навички безпосередньо програмування, необхідні для того, аби кожен міг брати участь у життєдіяльності суспільства, будувати власну успішну кар’єру та сприяти економічному та соціальному прогресу в цифрову епоху.

Програмування дійсно допомагає практикувати такі навички 21-го століття, як вміння критично і логічно мислити, а також вирішувати проблеми різної складності у будь-яких умовах. Однак, як показало дослідження Deloitte і IPSOS, фактично 79% учнів молодших класів та 76% учнів старших класів недостатньо залучені у предмет, незважаючи на його включення до шкільної програми, і, тим більше, практично не задіяні у якихось місцевих, державних, європейських чи міжнародних конкурсах, іграх та змаганнях. З метою вирішення даної проблеми Єврокомісія активно просуває проект «Час коду» і всіляко заохочує школи, які приєднуються до програми, популяризуючи нові методики та практики викладання та вивчення програмування.

У ЄС вже давно і добре розуміють, що тільки безперервний і всебічний розвиток є ключем до успіху як для вчителів у сьогоденні, так і для будь-якої дитини в майбутньому. Найлегше отримати очікуваний результат шляхом інтеграції цифрових технологій у педагогічну практику та навчальну.

Важливо, що у багатьох країнах Євросоюзу кожному 6 з 10 учнів програмування викладає вчитель, який професійно володіє основами ІКТ. Хоча, у зв’язку з нестачею кадрів, підготовка вчителів у даній області рідко є обов’язковою – більшість учителів з інформатики отримують необхідні додаткові знання та навички у вільний від викладання час за допомогою використання базових міжнародних онлайн-платформ.

Принципово сьогодні й розуміння факту, наскільки важливо в епоху повсюдного використання інноваційних технологій та програмування позитивне ставлення безпосередньо батьків до необхідності обов’язкового вивчення дітьми ІКТ в школі. І результати опитування Deloitte і IPSOS як раз показують, що більшість європейських батьків більш ніж упевнені, що програмування допоможе їх чадам вчитися більш ефективно й отримати професію майбутнього. Згідно з опитуванням, батьки також усвідомлюють, що світ сильно змінився за останні 10 років, і що викладання ІКТ у школі стало фактично основою для підготовки молодих людей до успішної кар’єри й конкурентоспроможності: понад 90% з усіх респондентів вважають, що вивчення програмування з ранніх класів потенційно допоможе дитині знайти високооплачувану роботу на ринку праці.

Автор: Юлія Долгоп'ятова


Читайте також:

У Сінгапурі тестують Code For Fun – розширену програму навчання кодуванню в школах

Запорука успішного вивчення програмування у школі – не лише у підходах до його викладання, але й у професіоналізмі самих вчителів

Коментарi