Все частіше програмування називають найбільш затребуваним умінням останніх років, причому, не тільки для дорослих, але і для дітей. В рамках шкільної програми ця дисципліна призводить до розвитку в учнів навичок логічного мислення, логіки, здатності до послідовного виконання завдань. Такі навички, безумовно, є цінним активом, однак важливо знайти спосіб донести не поверхові знання, а суть принципу програмування.

Провідні експерти в галузі освіти дотримуються думки, що вивчення предметів STEM (природничі науки, технології, інженерія, математика) невіддільне від вивчення кодування. Чим раніше залучити дітей в цей процес, тим вище ймовірність, що дитина з легкістю перейде від базових умінь до повноцінного знання предмета. Надалі, після закінчення школи, діти можуть отримати гідну роботу, пов’язану з програмуванням, можливо, навіть піти вгору по кар’єрних сходах. Не менш важливо розуміти, що раннє вивчення кодування вирівнює расові та гендерні перекоси, які присутні в світі IT в даний час (наприклад, чоловіків-програмістів і керівників в світі явно більше, ніж жінок).

Експерти підкреслюють, що сам процес навчання школярів програмуванню не завжди коректний. Разом з отриманням явних переваг діти стикаються з певними труднощами. Не всі учні однаково засвоюють матеріал. Наприклад, більшість пов’язаних з кодуванням програм, курсів і уроків, пропонують дітям матеріал в цифровій формі: інтерактивна дошка, планшет або персональний комп’ютер. Іноді зустрічається ігровий підхід – діти вивчають основи кодування в легкій формі, захоплюючись процесом. Іноді все це не спрацьовує, і дитина просто не вловлює суті процесу.

Спеціальний радник Колумбійського педагогічного коледжу і віце-президент компанії SAM Labs доктор Хіларі Ейлсворт (Hilary Aylesworth) підкреслила, що не всі діти навчаються, взаємодіючи з цифровими пристроями або граючи в комп’ютерні ігри. І навіть ігрова форма подачі матеріалу, поза комп’ютера або планшета, не завжди ефективна для навчання. Великий відсоток школярів сприймає інформацію тактильно або ітеративно (виправлення у міру виконання завдання), вважаючи за краще вчитися на реальних об’єктах, які можна побачити і помацати.

У SAM Labs практикують підхід, що полягає в об’єднанні уроків кодування з логічною і експериментальною частиною в одне заняття. За їх допомогою блоків діти самі будують простих роботів, що запускаються кодом. Блоки пов’язані з екраном ПК або планшета по Bluetooth. Таким чином школяр має можливість відразу і створити, і протестувати свою розробку. Викладачам також потрібен час для адаптації до нової манері викладу. І якщо 20 років тому програмування передбачало наявність «математичного розуму», зараз дітям не обов’язково бути знавцем точних наук або математики, щоб навчитися програмуванню. Першокласникам при всьому бажанні вчителя неможливо донести ті знання програмування, якими володіє дорослий. Але цілком можливо навчити їх цікавитися процесами, які ведуть за собою конкретний результат.

Автор: Олена Семенчук


Читайте також:

Програма TEALS в США: волонтери навчають школярів програмуванню

Чому дітям потрібно вивчати програмування в рамках навчальної програми

Коментарi