За даними Forbes, в світі щодня створюється 2,5 квінтильйонів байт даних, і це число тільки збільшується, оскільки в мережу входить все більше користувачів. В наші дні дані є другою валютою, ось чому діти з раннього віку повинні дізнаватися про те, як наявний контент можна використовувати для особистої вигоди, соціальної взаємодії і адаптації до світових тенденцій. Ключем до цього вмінню є вивчення науки про дані в школі. Освітні програми передбачають для цих цілей такі предмети, як математика, робототехніка, інформатика. Незалежно від здібностей дитини, їй необхідні базові принципи технічної грамотності. У США таке вміння називають data literacy (грамотність даних).

Ступінь грамотності дитини залежить від того, наскільки добре вона здатна оцінювати інформацію, чи піддає її критичному аналізу, а також від того, як саме вона розуміє і використовує навчальні матеріал або дані, які отримує з Інтернету. З урахуванням такої тенденції програми STEM в школах стають все більш популярні. Незалежно від того, чи включені вони в базову шкільну програму або викладаються на позакласних заняттях, діти отримують необхідні навички.

Компанія MakerKids (Торонто, Канада) розробила позакласні програми спеціально для розвитку data literacy, оскільки вона сприяє багаторівневому мисленню. На заняттях діти вчаться працювати з даними, розбираються в тому, як працює навколишній світ. Ці заняття поєднують в собі кілька дисциплін:

  • робототехніку;
  • програмування;
  • кодування;
  • веб-дизайн.

Розуміння взаємозв’язку «якщо/то» в програмуванні безпосередньо сприяє розвитку критичного мислення та логіки у школярів, вчить їх оцінювати ситуацію, ставити правильні питання і усвідомлювати, які вхідні дані потрібні для отримання кінцевого результату. Одне із завдань таких уроків – дати дітям розуміння того, що інформацією, як і числами, можна маніпулювати, а також підготувати їх до попереднього оцінювання будь-якої практичної задачі і постановки правильних питань для її вирішення.

Ще одна функція занять з кодування і програмування – розібратися, чи достовірне джерело даних, звідки вони надходять. Педагоги повинні донести до учнів відмінність між «підробленими новинами» і науковими даними, підкріпленими дослідженнями. Це допоможе дітям в майбутньому приймати рішення, засновані на фактах. Важливо й те, якій інформації варто довіряти і яку вважати важливою, як зібрати і проаналізувати дані, які потрібні для дослідження або контрольної роботи з кодування?

Як приклад збору і аналізу інформації фахівці MakerKids використовують програму Robotics. Учні розробляють сигналізацію для кішок, яка активується давачем руху, і спеціальна програма підраховує, скільки разів тварина проходить повз двері спальні. Також учням пропонують написати спеціальні програми для відеоігор, які підраховують кількість забитих голів і т.д. Такі практичні завдання дозволяють дітям по-новому поглянути на навколишній світ і подумати, як вони можуть вплинути на нього.

Автор: Олена Семенчук


Читайте також:

Включення програмування до шкільної програми не передбачає ніяких катастрофічних перетворень

Навчання кодуванню розвиває підприємницькі навички у дітей

Коментарi