За словами генерального директора і засновника компанії Code Ninjas, Девіда Грехема (David Graham), програмування недостатньо поширене серед жінок. В індустрії високих технологій в цілому присутня чисельного перевага чоловіків над жінками. Наприклад, у Великій Британії, лише 19% персоналу в сфері IT складають жінки, і лише 5% з них займають керівні пости.

Грехем підкреслює, що дівчата і жінки можуть нарівні з чоловіками робити кар’єру в технічній сфері, просто їх рольова модель в суспільстві поки що недостатньо узгоджена з технологіями. За 20 років роботи в сфері програмного забезпечення, директору Code Ninjas довелося працювати всього з трьома жінками-програмістами. Зараз ситуація змінилася, але в 2017 році 78% студентів технічних ВНЗ не могли назвати жодної знаменитої жінки, яка працює в IT, зате відомого програміста-чоловіка змогли згадати 66% опитаних.

Протягом останніх десяти років предмети STEM (Наука, Технології, Інженерія, Математика) увійшли в програму середніх шкіл, однак кількість жінок, що стали фахівцями в цих галузях, не збільшилася. Ця проблема існує і не зникне до тих пір, поки не почнеться масове залучення жінок різного віку в IT-сектор. Code Ninjas успішно справляється з цим завданням. Платформа навчання кодування не просто пасивно поставляє контент – навчання починається з ранніх років і підноситься в розважальній, ігровій формі. Сьогодні дівчинки складають 40% учнів, які відвідують заняття Code Ninjas. В даний час центри навчання (Dojos) розташовані в США, Північній Америці і Канаді, планується відкриття філії в Лондоні (Великобританія).

Творці Code Ninjas підкреслюють, що діяльність навчальної платформи не є заохоченням до вивчення програмування тільки дівчатками, це програма для всіх дітей без виключення.Однак в ранньому віці діти будь-якої статі однаково сприйнятливі до освоєння програмування, а ігрова форма занять і ненудні завдання створюють у дітей відчуття «чарівництва», захоплюють і дозволяють швидше засвоювати предмет. За словами американського невролога і фахівця з дитячого навчання, доктора Марти Бернс (Martha Burns), дофамін, що виділяється в мозку дитини в процесі «веселого навчання», вкрай важливий для закріплення інформації, її збереження в довготривалій пам’яті.

Доктор підкреслює, що в мозку є області, які підвищують мотивацію і інтерес до діяльності. Їх називають «центрами винагороди». Чим більше дитина або дорослий зацікавлений в діяльності, тим більше вивільняється дофаміну, тим краще запам’ятовується інформація. Тобто, діти з більшою ймовірністю будуть пам’ятати те, що вони дізналися, якщо процес був для них цікавим і веселим. У Code Ninjas діти у віці від 7 до 14 років навчаються програмувати, створювати відеоігри, роботів, керувати безпілотниками, а вчителів називають сенсеями. Вся навчальна програма побудована за принципом освоєння «дев’яти поясів», за аналогією з бойовими мистецтвами. Крім навичок кодування, діти отримують додаткові вміння, такі як розвиток логічного мислення, робота в команді, вирішення завдань.

Автор: Олена Семенчук


Читайте також:

Причини та мотивація вчити дітей програмувати у школі

У США виділяються державні гранти на вивчення програмування в школах

Коментарi