Фото: codejumper.com

Королівський національний інститут сліпих (RNIB, Royal National Institute of Blind People) вводить в школах Великобританії навчальний інструмент, який допоможе дітям молодшого шкільного віку з порушеннями зору навчитися кодувати. Інструмент Code Jumper був розроблений Microsoft і втілений в життя Американської друкарнею для сліпих (APH, American Printing House for the Blind) в якості тактильного навчального посібника.

Code Jumper складається з серії модулів, кожна з яких містить один рядок коду. Кожен рядок представляє собою набір команд, які можна об’єднувати в різні послідовності для створення програми. На відміну від комп’ютерних мов програмування, таких як Python і C ++, Code Jumper – це освітній елемент зі звичайних фізичних складових, які учні з’єднують один з одним для створення коду.

Відповідно до звітів APH, в США налічується понад 60 тисяч людей з вадами зору та сліпих дітей. Статистика інвалідності Корнельського університету показує, що всього 15% людей з порушеннями зору здобувають вищу освіту (це означає, що менше 10 тисяч дітей отримають вчений ступінь, якщо подібна тенденція збережеться).

Як працює Code Jumper
Кожен комплект складається з двох основних компонентів: концентратора і декількох модулів. Концентратор – це білий пластиковий блок, який працює від чотирьох батарейок типу АА. На ньому розташована велика синя кнопка відтворення і синя кругла кнопка меншого розміру для зупинки. Концентратор оснащений вбудованим динаміком, регулятором гучності і чотирма портами, які виглядають як роз’єми для навушників. Модулі (pods) – це невеликі білі пластикові важелі, які підключаються до концентратора через порти. Кожен модуль являє собою рядок коду і має власні порти, тому додаткові модулі підключаються безперервно, поки не закінчаться.

У RNIB повідомили, що кодування і програмування є частиною національної навчальної британської програми, і фахівці сподіваються, що Code Jumper допоможе швидкому навчанню дітей до семи років.

Ідея створення Code Jumper виникла у головного спеціаліста Microsoft Research, Сесілі Моррісон (Sessile Morrison) після народження сліпої дитини. Експерт пояснила, що багато навчальних посібників для отримання віртуальних навичок засновані на віртуальному просторі, а тому нематеріальні, отже, недоступні для тих, хто не може бачити. А Code Jumper в буквальному сенсі робить віртуальні ідеї відчутними. У минулому році APH зробила програмний продукт Microsoft доступним в Австралії, Канаді, Індії, США і Великобританії. У найближчі роки планується розповсюдження рішення в інших країнах.

Автор: Олена Семенчук


Читайте також:

Matatalab: набори навчання кодування для дітей молодшого віку

Стартап WhiteHat Jr впроваджує в школах Індії програми з кодування

Коментарi